طرز تهیه ترشی خرمالو کال (نارس) مجلسی و شیک با سرکه گام به گام

طرز تهیه ترشی خرمالو

 

ترشی خرمالو یکی از ترشی های بسیار جذاب و خوشرنگ می باشد که می توانید با خرمالو رسیده یا نارس تهیه کنید. این ترشی دو هفته زمان برای رسیدن نیاز دارد و حتما در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید. شما می توانید بین لایه از زنجبیل تازه یا پودر آن استفاده کنید و به دلخواه از سرکه سفید یا قرمز استفاده کنید که این کاملا سلیقه ای است زیرا سرکه سفید تند و تیز تر می باشد و سرکه قرمز کمی ملایم تر است. می توانید در فصل پاییز و زمستان این ترشی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی خرمالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی خرمالو

خرمالو کال۱ کیلوگرم
زنجبیل تازه۱ عدد
فلفل۲ عدد
سیر۳ حبه
مخلوط سرکه و آب و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی خرمالو کال خوشمزه و شیک به صورت حلقه ای و درسته

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید خرمالو ها را خوب بشورید و به کمک یک دستمال خوب خشک کنید، خشک کردن خرمالو مانع کپک زدن آن می شود. سپس خرمالو ها را به سلیقه خود به صورت حلقه ای یا مربعی برش بزنید و یا می تواتید به صورت درسته نیز خرمالو را تهیه کنید ولی حتما با کمک خلال دندان دور تا دور خرمالو سوراخ ایجاد کنید تا مخلوط مزه ها و سرکه وارد آن شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه باید زنجبیل تازه را پوست بگیرید و به صورت مکعبی یا ورقه ای خرد کنید. سیر ها را نیز پوست بگیرید و خرد کنید. داخل یک ظرف آب و سرکه را به مقدار مساوی بریزید و ۱ ق چای خوری نمک اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه ترشی خرمالو

یک شیشه استریل و تمیز که عاری از هر گونه چربی باشد را باید بردارید و خرمالو ها را با زنجبیل و سیر و فلفل له صورت لایه روی هم داخل ظرف بریزید و بگذارید تا ظرف کاملا پر شود و بعد در انتها مخلوط آب و سرکه را روی خرمالو ها بریزید و درب شیبشه را خوب محکم کنید و حتما در یخچال یا جای خشک و خنک تاریک نگهداری کنید و برای دو هفته صبر کنید تا ترشی برسد و جا افتاده شود و بعد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی خرمالو نرسیده با ۲ مدل با زنجبیل

  1. می توانید از پور زنجبیل بین لایه ها استفاده کنید ولی عطر زنجبیل تازه خیلی بیشتر می باشد.
  2. حتما درب شیشه را خوب محکم کنید و برای اطمینان از نرفتن هوا داخل شیشه یک نایلون می توانید قرار دهید و بعد درب شیشه را بسته یا یا درب فلزی استفاده کنید.
  3. این ترشی را نباید در جای گرم قرار دهید.
  4. مقدار فلفل به سلیقه خود بستگی دارد و می توانید داخل هر شیشه ۱ عدد قرار دهید.
  5. اگر به صورت حلقه ای نیز خرمالو ها را خرد کردید حتما با خلال دندان نیز چند سوراخ ایجاد کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه