طرز تهیه ترشی هویج فوری خانگی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه ترشی هویج مجلسی , دستور ترشی هویج و گل کلم , xvc jidi jvad i d

 

یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، برای سفره آرایی و تزیین غذاها نیز مناسب می باشد. این ترشی خوشمزه در تمام فصل های سال تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه ترشی هویج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی هویج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی هویج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

آب۱ فنجان
شکر۱ فنجان
هویج۵۰۰ گرم
پیاز سفید۱ عدد
نمکبه اندازه کافی
سرکه سیب۱ فنجان
زنجبیل تازهبه اندازه کافی
تخم گشنیز۱ ق چای خوری

طرز تهیه ترشی هویج

برای تهیه ترشی هویج خانگی ابتدا پوست هویج را با پوست کن می گیریم ، سپس هویج ها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود. در قابلمه ای متناسب مقداری آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

هویج ها را روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی درشت یا حلقه حلقه خرد می کنیم و پس از اینکه آب به جوش آمد همگی هویج های خرد شده را داخل آب در حال جوش می ریزیم و پس از ۳ دقیقه هویج ها را آبکشی می کنیم.

در مرحله بعدی پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و هویج ها را نیز روی پیازها می ریزیم. سپس در قابلمه ای کوچک سرکه سیب را می ریزیم و آب،تخم گشنیز و کمی نمک و زنجبیل به آن اضافه می کنیم

و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر را کم کم می افزاییم و با قاشق هم می زنیم تا زودتر شکر حل شود و به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن ترکیب سرکه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و ترکیب سرکه را همان طور داغ روی هویج و پیاز می ریزیم

و اجازه می دهیم تا ترشی هویج موادش سرد شود.بعد در شیشه ای کاملا خشک مواد ترشی هویج را می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت ۲ روز در جای خنک و خشک نگهداری می کنیم و پس از آن این ترشی لذیذ را نوش جان کنید.

همچنین ببینید

از
19
دیدگاه
source : _torshiran_