طرز تهیه پارفه انار دسر ساده و خوشمزه با بیسکویت و ماست

دستور تهیه پارفه انار

طرز تهیه پارفه انار

 

پارفه انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه پاییزی و زمستانی است که همزمان در این فصل با رسیدن انار این دسر نیز تهیه می شود و می تواند گزینه خوبی برای شب یلدا باشد. اما این دسر پارفه انار یک دسر فوق العاده خوشمزه و بین المللی می باشد این دسر در دو نسخه تهیه شده که یکی مدل فرانسوی می باشد که از تخم مرغ و خامه تهیه شده و یک مدل آمریکایی می باشد که ترکیبی از ماست و لایه های مختلف است و بیشتر این دسر به صورت تک نفره و شاتی سرو می شود زیرا خوردن آن آسان تر می باشد و معمولا در لیوان های شفاف و کوتاه قد برای تهیه این دسر استفاده می شود تا لایه های قابل رویت باشد و روی این دسر بیشتر با انار تزئین می شود این دسر به قدری راحت و آسان است که همین الان برای شما مهمون بیاد می توانید به سرعت این دسر را آماده کنید و مواد کمی برای تهیه آن لازم است و در دسترس می باشد. امروز در پارسی دی پارفه انار با بیسکویت و ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پارفه انار

  • بیسکویت پتی پور یا ساقه طلایی ۱۰ عدد
  • ماست غلیظ ۱.۵ پیمانه
  • شیر عسلی ۱/۲ پیمانه
  • انار به مقدار لازم

طرز تهیه پارفه انار با بیسکویت و ماست

مرحله اول: خرد کردن بیسکویت

شما می توانید از هر نوع طعم و مزه دلخواهی از بیسکویت پتی پور یا ساقه طلایی استفاده کنید اگر دوست دارید بیسکویت ها پودری پودری باشند از غذاساز برای خرد کردن استفاده کنید اگر دوست دارید کمی دانه درشت تر باشند داخل یک نایلون یا زیپ کیپ ریخته و با گوشت کوب روی آن ضربه بزنید و آن را خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن ماست و شیرعسل

حالا ماست که حتما باید شیرین باشد را اندازه کنید و داخل کاسه بریزید و شیرعسل را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود شما می توانید از هر نوع برندی از شیرعسل استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر پارفه انار

حالا ظرف مورد نظر را انتخاب کرده و ابتدا در لایه اول بیسکویت خرد شده را بریزید و کمی با دست منسجم کنید سپس مخلوط ماست و شیر عسل را که از قبل داخل یک لیوان یا ظرفی که سر ریز داشته باشد بریزید و مقداری از آن را روی بیسکویت بریزید حالا مجدد کمی بیسکویت ریخته و باز کمی از مخلوط عسل و ماست و در انتها انارها را که از قبل دان کردید را اضافه کنید و کمی داخل یخچال قرار دهید تا کمی خودش را گرفته و خنک شود نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه پارفه انار

  1. بهترین انتخاب برای تهیه ماست این دسر، ماست یونانی است که هم غلیظ و هم شیرین است.
  2. ضخامت لایه های دسر کاملا سلیقه ای است و می توانید به دلخواه تغییر بدهید و یا انار را در بین لایه ها نیز بریزید.
  3. حتما دسر را کمی در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پارفه انار دسر ساده و خوشمزه با بیسکویت و ماست
3.3 (66.67%) 3 votes