طرز تهیه دسر نارگیلی فوق العاده شیک و خوشمزه مخصوص مهمانی با ژلاتین

دستور تهیه دسر نارگیلی

طرز تهیه دسر نارگیلی

 

دسر نارگیلی یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید به راحتی در خانه برای مهمانی و مجالس مختلف تهیه کنید. بافت این دسر بسیار نرم و خامه ای است و شما می توانید در قالبی که دوست دارید آن را تهیه کنید و به دلیل داشتن خامه خیلی راحت از قالب جدا می شود. اگر به دنبال دسر جذاب برای مهمانی ها هستید دسر نارگیلی را حتما یک بار تست کنید. همه مقدار مواد به پیمانه و قاشق گفته است تا بتوانید به راحتی در خانه تهیه کنید و نیازی به ترازو نداشته باشید. شما می توانید از قالب های سیلیکونی یا پلاستیکی استفاده کنید. شما برای تهیه این دسر نیاز به پودر نارگیل دارید که می توانید خودتان در منزل تهیه کنید و یا از بسته بندی های موجود در عطاری ها استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر نارگیلی خوشمزه با شیر و ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر نارگیلی با شیر و خامه

  • شیر ۳ پیمانه
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • پودر کاسترد یا نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۳/۴ تا ۱ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • پودر نارگیل ۳/۴ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه دسر نارگیلی خوشمزه و مخصوص مهمانی

مرحله اول: مخلوط کردن شکر و شیر

ابتدا شکر و پودر کاسترد را باهم ترکیب کنید. شما می توانید پودر کاسترد از لوازم قنادی ها بخرید یا می توانید بجای آن از نشاسته ذرت استفاده کنید. سپس شیر را روی مواد بریزید و هم بزنید تا یکدست شود و گلوله های کاسترد باز شود. سپس روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه مواد را روی حرارت متوسط مداوم هم بزنید تا یکدست شود و کم کم شروع به غلیظ کردن کنیدتقریبا بعد از ۱۵ دقیقه خامه و پودر وانیل را داخل یک کاسه ریخته و کمی از مواد شیر داخل آن بریزید و رقیق کنید و به مواد اضافه کنید و از روی حرارت خاموش کنید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

در ادامه ژلاتین را روی آب سرد ریخته و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا دانه های ژله ذوب شود. سپس به مواد اضافه کنید و هم بزنید. می توانید برای بن ماری کردن از ماکروفر نیز استفاده کنید و برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه دسر نارگیلی خوشمزه و راحت

حالا پودر نارگیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. قالب را بشورید و برای ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و کمی با روغن چرب کنید و مواد دسر را داخل آن ریخته و برای ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس بعد از ۸ ساعت داخل دیس برگردانید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر نارگیلی بسیار خوشمزه با شیر و خامه صبحانه

  1. بعد از خارج کردن از قالب روی دسر را با پودر نارگیل بپوشانید و با ترافل تزیین کنید.
  2. برای خارج کردن دسر از قالب باید دسر را با دست از کنار ها جدا کنید و روی دیس برگردانید.
  3. مواد را زیر روی حرارت قرار ندهید تا غلیظ شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر نارگیلی فوق العاده شیک و خوشمزه مخصوص مهمانی با ژلاتین
5 (100%) 2 votes