طرز تهیه دسر کاراملی بدون فر ساده و سریع و دو رنگ برای مهمانی و پذیرایی

دستور تهیه دسر کاراملی بدون فر

طرز تهیه دسر کاراملی بدون فر

 

دسر کاراملی بدون فر یکی از دسر های بسیار خوشمزه است که می توانید به راحتی این دسر ساده و سریع را تهیه کنید. این دسر خوشمزه با نشاسته گل تهیه می شود و شما می توانید به صورت دو رنگ شکلاتی و ساده تهیه کنید و روی هم بریزید و سرو کنید. برای تزیین می توانید از بیسکویت یا انواع شکلات چیپسی استفاده کنید. این مقدار مواد برای ۴ لیوان بزرگ مناسب است و شما می توانید از لیوان های کوچک استفاده کنید و از طعم این دسر خوشمزه در خانه لذت ببرید، دسر کاراملی نیازی به فر ندارد و خیلی راحت تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کاراملی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کاراملی بدون فر ساده و مجلسی

  • شیر ۴ پیمانه
  • نشاسته گندم یا گل ۳ ق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱ پاکت ۲۰۰ گرم
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • شکلات تخته ای ۸۰ گرم

طرز تهیه دسر کاراملی بدون فر خوشمزه و شیک برای پذیرایی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

شیر سرد را به همراه نشاسته و زرده تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا مواد مخلوط شوند و این مخلوط را کنار قرار دهید. شکر را داخل قابلمه بریزید و بدون هم زدن روی حرارت قرار دهید و اصلا نباید قاشق بزنید.

مرحله دوم: کاراملی کردن شکر

زمانی که شک بیشتر ذوب شد باید با قاشق چوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود و روان شود و حتما حواستان باشد تا شکر نسوزد وگرنه مزه تلخی می گیرد. خامه را باید رقیق کنید برای این کار آن را داخل یک کاسه بریزید و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا روان شود و بعد به شکر اضافه کنید و تند تند هم بزنید تا باز شود و اگر گلوله شد نگران نباشید چون بعد از هم زدن سریع گلوله های مواد باز می شود.

مرحله سوم: تهیه دسر کاراملی بدون فر

حالا باید مخلوط زرده مرحله اول را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا غلیظ شود و بعد در انتها وانیل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و به دلخواه به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. لیوان های مورد نظر را آماده کنید و بعد یک لایه مواد کاراملی بریزید و یک لایه شکلاتی و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر کاراملی بدون فر ساده و خوشمزه با خامه

  1. اصلا نباید قاشق به شکر بزنید وگرنه شکر کاراملی نمی شود.
  2. می توانید مواد را بدون افزودن شکلات به صورت کاراملی تهیه کنید.
  3. بهتر است برای متعادل کردن طعم دسر از شکلات تلخ استفاده کنید تا شیرینی دسر اندازه شود.
  4. می توانید از نشاسته پودری یا گل استفاده کنید و حتما تازه باشد وگرنه بوی ترشیدگی می دهد.

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر کاراملی بدون فر ساده و سریع و دو رنگ برای مهمانی و پذیرایی
5 (100%) 1 votes