طرز تهیه نان قلبی عشق ساده و خوشمزه با طعم مربایی برای ولنتاین

طرز تهیه نان قلبی

 

شیرینی قلبی یکی از شیرینی خوشمزه برای ولنتاین است و می توانید آن را با مربایی دلخواه خود تهیه کنید. در واقع این رسپی یک جور نان و هم شیرینی می باشد. این شیرینی قلبی خوشمزه را داخل جعبه کادو خود قرار دهید و فرد مورد نظر را سورپرایز کنید. نان قلبی از مواد اندکی تهیه شده که به راحتی در خانه می توانید آن را تهیه کنید. این نان را می توانید در فر یا سولاردم استفاده کنید. شیرینی قلبی یک ایده ناب و جذاب برای هدیه دادن است. حتی شما می توانید آن را داخل سلفون مخصوص قرار دهید و با روبان آن را تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان قلبی برای ولنتاین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۱۲۵ گرم
مایه خمیر۵ گرم ( نصف ق غذا خوری )
تخم مرغ۱ عدد
شکر۳ ق غذا خوری
کره۶۰ گرم
آردحدود ۳۵۰ گرم
نمک۱/۲ ق چای خوری
مارمالادبه دلخواه

طرز تهیه نان قلبی یا شیرینی قلبی مربایی به صورت تصویری

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید داخل یک کاسه شیر ولرم را بریزید و به آن خمیر مایه و تخم مرغ و شکر و نمک و کره نرم شده در دمای محیط را اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. در این رسپی از خمیرمایه فوری استفاده شده که مستقیم با مواد مخلوط شد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

اگر خمیر مایه فوری ندارید ابتدا با کمی شیر ولرم آن را عمل بیاورید سپس استفاده کنید. در ادامه آرد را کم کم به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری نرم بدست آید. باید خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه با دست خوب ورز دهید تا لطیف شود. داخل کاسه قرار دهید و به مدت ۱ ساعت بگذارید تا پف کند.

مرحله دوم : باز کردن خمیر

در ادامه وفتی حجم خمیر دو برابر شد باید پف آن را با مشت بگیرید. حالا خمیر را روی سطح آردپاشی شده به صورت مستطیل باز کنید. دور تا دور خمیر را با کاتر مرتب کنید. حالا مارمالاد دلخواه خود را روی خمیر بزنید. سپس خمیر را همانند تصویر از دو طرف لوله کنید و به وسط بیاورید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی قلبی ساده

در ادامه با چاقو به صورت یکدست رول را برش بزنید. برش ها را داخل سینی که از قبل کمی چرب کردید قرار دهید. لبه پایینی خمیر را بکشید تا شیرینی شبیه به قلب شود. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود.

فوت و فن های دستور پخت نان قلبی عشق برای ولنتاین

  1.  می توانید از مخلوط دارچین و شکر بجای مارمالاد استفاده کنید.
  2. می توانید در فر برقی یا توستر نیز این شیرینی قلبی را تهیه کنید ولی باید ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. بیش از اندازه به مواد آرد نزنید زیاد آب خور آرد ها باهم متفاوت است.
  4. می توایند در انتها پخت روی شیرینی قلبی پودر قند الک کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه