طرز تهیه محمره پیش غذای عربی خوشمزه با فلفل دلمه قرمز

طرز تهیه محمره

 

مُحمره یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و فوق العاده است که برای کشورهای عربی می باشد و در واقع یک نوع دیپ است. دیپ های خانگی یکی از غذاهای سالم و مفیدی هستند که می توانند اشتهای شما را کنترل کنند و شما می توانید با انواع اسنک ها و چیپس و نان پیتا و یا انواع میوه های اسلایس شده سرو کنید. اگر اهل غذاهای دودی و تند و تیز هستید محمره را به شما پیشنهاد می کنم اما محمره کبابی از فلفل دلمه و روغن زیتون تهیه می شود و در ترکیه نیز دیده شده بخصوص جنوب شرقی به دلیل نفود بیشتر سوریه ها دیده شده و آنها به عنوان یک پیش غذا در کنار غذاهای دیگر خود سرو می کنند. اما فلفل دلمه ای قرمز که یکی از ارکان اصلی این دیپ می باشد بسیار مفید است زیرا دارای آنتی اکسیدان قابل توجهی است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند همچنین به کاهش وزن کمک می کند و اگر دوست دارید یک عصرونه خوشمزه و رژیمی تهیه کنید این پست را دنبال کنید. امروز در پارسی دی محمره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

فلفل دلمه قرمز۶ عدد
سیر۳ حبه
رب فلفل۱ ق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی۳ ق غذا خوری
پاپریکا شیرین یا تند۱ ق مربا خوری
زیره۱ ق چای خوری
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
کنجد سفید۱ ق غذا خوری
نان پیتا۱ بسته
نان پیتا۱/۲ پیمانه
رب انار۳ ق غذا خوری

طرز تهیه محمره عربی با فلفل دلمه قرمز

مرحله اول: کبابی کردن

ابتدا فلفل دلمه ها را باید کباب کنید شما می توانید به روی زغال یا داخل توری مخصوص قرار دهید و فلفل دلمه ها را کباب کنید سپس پوست روی فلفل دلمه ها را به دلخواه بگیرید و یا می توانید فقط قسمت های سوخته را جدا کنید تا رنگ محمره را تیره نکند.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا فلفل دلمه کبابی را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و بگذارید تا پوره شود اگر هیچ کدام از این دستگاه ها را ندارید می توانید با چاقو خیلی ریز کنید یا له کنید تا کاملا پوره شود سپس به آن پوره گوجه ای که از قبل تهیه کردید به همراه روغن زیتون و سیر و رب فلفل و رب انار اضافه کنید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

حالا دستگاه را روشن کنید تا همه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شوند سپس در ادامه ادویه ها را به همراه کنجد، پاپریکا و گردو اضافه کنید و مجدد دستگاه را روشن کنید تا مواد مانند یک مخلوط سفت یکدست شده بدست بیاد.

مرحله چهارم: تهیه محمره

حالا نان پیتا را به قطعات ریز به صورت مربعی یا مثلثی خرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و ترد شود سپس دیپ یا همان محمره را داخل ظرف ریخته و با نان پیتا سرخ شده سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه محمره

  1. اگر رب فلفل ندارید می توانید از کمی سس گلوریا تند استفاده کنید.
  2. استفاده از پاپریکا شیرین یا تند به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.
  3. برای تزئین از کمی گردو انار می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه