طرز تهیه موهیتو قرمز خوشرنگ و غلیظ و ساده به روش کافی شاپی

دستور تهیه موهیتو قرمز

طرز تهیه موهیتو قرمز

 

موهیتو قرمز یا Red mojito یکی از انواع نوشیدنی ها می باشد که بسیار ساده و خوشرنگ است و شما می توانید با یک رسپی فوق العاده آن را در خانه تهیه کنید. موهیتو از جمله نوشیدنی های می باشد که بر پایه لیموترش و برگ نعنا می باشد و اگر شیکر یا مادلر مخصوص یا هاون داشته باشید می توانید مواد را خوب بکوبید تا عطر لیموترش و نعنا طعم فوق العاده ی به موهیتو بدهند. اما موهیتو قرمز یک نوع نوشیدنی تابستانی خنک می باشد و برای اولین بار این نوشیدنی در کوبا تهیه شد. تاکنون اطلاعات و تاریخچه دقیقی از تهیه موهیتو وجود ندارد اما این نوشیدنی که توسط یک کاوشگر انگلیسی ساکن کوبا نسبت می دهند و سر انجام در سال ۱۹۳۰ موهیتو تبدیل به یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها دنیا لقب گرفت. البته تهیه موهیتو در کل دنیا به صورت یکسان نیست و رسپی های متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد. استفاده از توت فرنگی در این نوشیدنی طعم آن را دو برابر کرده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه موهیتو قرمز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موهیتو قرمز

  • توت فرنگی ۸ عدد
  • لیموترش ۱ عدد
  • نعنا ۸ پر
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • آب گاز دار یا اسپرایت ۲ پیمانه
  • یخ به مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو قرمز خوشمزه و خوشرنگ و غلیظ

مرحله اول: له کردن توت فرنگی

ابتد توت فرنگی را باید له کنید. برای این کار کافی است توت فرنگی را داخل میکسر ی ۱۲۳ ریخته و پوره کنید و اگر وسیله برقی ندارید می توانید توت فرنگی را داخل بشقاب ریخته و با چنگال خوب له کنید تا پوره و یکدست شوند.

مرحله دوم: کوبیدن لیموترش و نعنا

نعنا را بشورید و نیازی نیست خیلی ساقه را بگیرید زیرا خود ساقه نیز حاوی عطر است. لیموترش را نصف کنید و هر برش را مجدد به دو قسمت خرد کنید و داخل لیوان های مورد نظر را مادلر یا هاون ریخته و به همراه شکر و نعنا خوب بکوبید تا عطر لیموترش آزاد شود.

مرحله سوم: تهیه موهیتو قرمز

در ادامه توت فرنگی ر به همراه مواد مرحله دوم داخل لیوان های سرو مورد نظر بریزید و کمی یخ و آب گازدار را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ باز کند. روی هر لیوان کمی نعنا و برش لیمو قرار دهید و این نوشیدنی خوشمزه را خنک بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موهیتو قرمز با طعمی بی نطیر با آب گاز دار

  1. بهتر است لیموترش را با پوست بکوبید تا عطر روی پوست لیموترش آزد شود.
  2. له کردن لیموترش باعث مزه ترشی در موهیتو می شود و می توانید با کم و زیاد کردن شکر و توت فرنگی مزه آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.
  3. می توانید بجای شکر از عسل استفاده کنید.
  4. بهتر است توت فرنگی ها را به صورت یخ زده میکس کنید تا نوشیدنی خنکی داشته باشید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه