طرز تهیه رولت ردولوت ساده و مجلسی مخصوص شب یلدا با فر و بدون فر

طرز تهیه رولت ردولوت

 

یکی از خوشمزه ترین رولت ها می باشد و ایده خوبی برای شب یلدا و ولنتاین است. رولت ردولوت همانند کیک آن به رنگ قرمز است و بافت مخملی دارد. کیک ردولوت برای اولین بار در قرن ۱۹ میلادی تهیه شد و از آن ها برای مناسبت های مختلف استفاده می کردند. در جنگ جهانی دوم وقتی مردم با قطعی و کمبود غذا مواجه شدند، رنگ های خوراکی نیز از دسترس خارج شد، به همین دلیل خیلی از رستوران ها از لبو برای رنگ کردن کیک ها استفاده می کردند. آنها لبو را پخته و یا رنده کرده و آب آن را به مواد کیک اضافه می کردند تا یک رنگ طبیعی قرمز داشته باشند، هنوز هم در خیلی از رستوران ها از لبو بجای رنگ خوراکی استفاده می شود. اما طرز تهیه این رولت بسیار آسان است و با افزودن خامه قنادی زده شده می توانید یک رولت فوق العاده برای مهمانی و پذیرایی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت ردولوت مخصوص شب یلدا با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱ پیمانه
شکر۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱ ق مربا خوری
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع۱ ق سوپ خوری
شیر۲ ق سوپ خوری
سرکه۱ ق مربا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
نمکنوک ق چای خوری
وانیل۱ ق مربا خوری
رنگ قرمز خوراکیبه مقدار لازم
خامه قنادیبه مقدار لازم

طرز تهیه رولت ردولوت با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

قبل از شروع آشپزی کف یک قالب ۲۵*۳۵ را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و کنار بگذارید.سپس تمام مواد کیک را اندازه کنید و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دمای محیط شود. آرد، بیکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کرده و کنار بگذارید. فر را برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به مدت ۳ دقیقه با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. بعد به آن شکر اضافه کنید و دوباره با همزن برای ۳ دقیقه دیگر نیز بزنید تا کشدار و پفکی شود.

مرحله سوم: تهیه مایه رولت ردولوت

در ادامه روغن مایع و شیر و سرکه را نیز اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. حالا همزن را کنار گذاشته و با همزن دستی کار کنید. رنگ قرمز خوراکی را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ باز کند سپس مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد باز شود نیاز نیست خیلی آرام مواد را هم بزنید زیرا رولت ها نیازی به پف کردن ندارند حتی می توانید برای ۳۰ ثانیه با دور کند همزن نیز بزنید.

مرحله چهارم: پخت رولت ردولوت با فر

حالا مایه رولت را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. سپس در فر از قلب گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه با دمای ۱۹۰ درجه بگذارید تا رولت پخته شود. در ادامه رولت را از قالب جدا کنید و روی یک دستمال تمیز برگردانید و کاغذ روغنی پشت آن را جدا کنید. حالا رولت را با کمک دستمال زیری آن رول کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حالت بگیرد. در همین حین خامه قنادی را بزنید تا فرم بگیرد. رولت را باز کرده و روی آن خامه قنادی زده و با پالت صاف کنید. حالا مجدد رولت را رول کنید و حداقل برای ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید و در انتها و موقع سرو روی آن به دلخواه خامه زده یا با شکلات قرمز بن ماری شده تزئین کنید.

مرحله پنجم: پخت رولت ردولوت بدون فر

برای پخت رولت بدون فر کافی است یک ماهیتابه دو طرفه را انتخاب کنید، کاغذ روغنی بی اندازید. سپس مایه رولت را داخل آن ریخته و برای ۱۵ دقیقه روی شعله پخت کن قرار دهید تا پخته شود و همانند مرحله قبل خامه کشی کنید و سرو کنید.

فوت و فن های دستور پخت رولت ردولوت مخصوص شب یلدا

  1.  دمای گفته شده برای فرهای گازی می باشد و برای فرهای برقی یا سولاردم یا توستر دما را روی ۱۸۰ تنظیم کنید.
  2. رولت را بیش از اندازه داخل فر نگذارید وگرنه خشک می شود و موقع رول شدن پاره می شود.
  3. می توانید از انواع کرمفیل ها نیز بجای خامه قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه