طرز تهیه سالاد هویج ترکیه ای مجلسی و خوشمزه با کشمش

سالاد هویج , کالری سالاد هویج , طرز تهیه سالاد هویج , shghn i d

 

یکی از انواع سالادهای مجلسی و بسیار خوشرنگ ایرانی است. این سالاد خوشمزه و مجلسی را می توانید در مهمانی ها و مجالس خود جایگزین سالادهای متداولی مثل انواع سالاد فصل و سالاد ماکارونی کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد هویج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد هویج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ایرانی و طرز تهیه سالاد هویج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

هویج۴ عدد
کشمش۱/۲ پیمانه
سس مایونز۱/۲ پیمانه
آبلیمو۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد هویج

برای تهیه سالاد هویج ابتدا هویج ها با پوست کن پوست می گیریم و می شوییم و با رنده قسمت درشتش هویج ها را رنده می کنیم و در کاسه ای می ریزیم و کشمش را روی هویج می ریزیم و با قاشق خوب زیر ورو می کنیم.

سپس در کاسه ای سس مایونز را می ریزیم ، در ادامه آبلیمو ، نمک ، فلفل سیاه را به سس مایونز اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم و طعم آن را می چشیم و اگر مجددا نیاز به ادویه داشت به آن اضافه می کنیم

و سس را روی مواد سالاد می ریزیم و با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا سالاد هویج با سس آغشته شود و در ظرف مورد نظر برای سرو می ریزیم و روی آن سلفون می کشیم ودر یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ ساعت خوب خنک شود.نوش جان

همچنین ببینید

از
16
دیدگاه
source : ghazanameh