طرز تهیه دسر کیوی دو رنگ خوشمزه، ساده و مجلسی با نشاسته

طرز تهیه دسر کیوی

 

از دسته دسرهای بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به صورت قالبی یا به صورت تک نفره تهیه کنید. برای تهیه این دسر نیازی به افزودن ژلاتین نیست و می توانید با نشاسته این دسر کیوی را تهیه کنید. این دسر را می توانید در چند رنگ داخل قالب ریخته تا زیباتر به نظر برسد این دسر بسیار جذاب و شیک می باشد و مناسب مهمانی و تولد ها می باشد حتما این دسر خوشمزه را تهیه کنید تا در کنار خوشمزگی از خواص خوب کیوی مانند خاصیت آنتی اکسیدان، کمک به کیفیت خواب، بهبود جذب آهن، جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت بهره ببرید. امروز در پارسی دی دسر کیوی دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم (لایه سبز رنگ)

کیوی۴ عدد
شکر۱ پیمانه
نشاسته۳ ق مربا خوری سر پر
آب۲ پیمانه

مواد لازم(لایه سفید رنگ)

شیر۳ پیمانه
شکر۱.۵ پیمانه
آرد۲ ق غذا خوری
نشاسته۱ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ میلی لیتر
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه دسر کیوی دو رنگ با نشاسته

مرحله اول : تهیه لایه سبز دسر

ابتدا کیوی ها را پوست بگیرید و آن را داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و پوره کنید سپس پوره دست آمده را داخل قابلمه ریخته و به آن شکر و نشاسته و آب را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد و قوام بیاد و تمام ذرات شکر داخل دسر حل شود سپس وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا از داغی بیفتد سپس لیوان ها مورد نظر را آماده کنید و بمدت ۳ ساعت دسر را داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم : تهیه لایه سفید

نشاسته و آرد و شکر و شیر را باهم داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد و نشاسته گرفته شود و غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه را به همراه وانیل به آن اضافه کنید سپس با همزن برقی خوب بزنید تا یکدست و نرم شود.

مرحله سوم : تهیه دسر کیوی با نشاسته

لایه سفید رنگ را اجازه دهید تا خنک شود سپس لیوان ها را از یخچال خارج کرده و روی دسر سبز رنگ بریزید و مجدد بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت و بسته شود سپس به دلخواه با کمی کیوی خرد شده یا خامه قنادی روی دسر را تزئین و سرو کنید.

فوت و فن های دستور تهیه دسر کیوی با نشاسته

  1. برای اینکه لایه سبز رنگ خوش رنگ تر شود می توانید کمی پروه اسفناج یا رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.
  2. برای اینکه بتوانید به صور قالبی خارج کنید سعی کنید کمی ژلاتین اضافه کنید زیرا کیوی به دلیل آنزیمی که دارد باعث می شود دسر کمی شل شود و برای ایکه تمیز از قالب در بیاد کمی ژلاتین اضافه کنید.
  3. به دلخواه می توانید از پودر ژله کیوی برای بین لایه ها استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه