طرز تهیه چای هندی خوشمزه و پر خاصیت با زنجبیل و شیر به روش اصلی

طرز تهیه چای هندی

 

چای ماسالا یک نوشیدنی هندی با قدمت بسیار طولانی حدود ۵۰۰۰ یا ۹۰۰۰ سال پیش در آسیایی جنوبی دارد. در آن زمان پادشاهان به عنوان نوشیدنی دارویی از چای هندی استفاده می کردند در آن زمان چای هندی هم به صورت گرم و هم سرد سرو می شده است در واقع طرز تهیه آن در مناظق مختلف کمی متفاوت است. چای هندی مخصوص روزهای سرد زمستان است زیرا تمام مواد به کار رفته در چای هندی طبع گرم دارند. هم اکنون هند یکی از بزرگترین صادارت چای در دنیا را دارد. مردم هندوستان معتقد هستند ادویه های گرم در تمامی خوراک و نوشیدنی ها بدن را تقویت می کند. از خواص مهم چای هندی می توان گفت انرژی بخش هستند، رفع استرس، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، تقویت کننده معده است. همه سنین می توانند چای هندی را بخورند و احساس شادی بدست بیاورند. در حال حاضر چای هندی در تمام دنیا شناخته شده است و دستور العمل ثابتی دارد. امروز در پارسی دی چای هندی با شیر و زنجبیل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

زنجبیل خشک۳ تکه ( اگر زنجبیل تازه داشتید نیز می توانید استفاده کنید)
چوب دارچین۳ الی ۴ تکه
هل سبز۶ الی ۷ عدد
میخک۵ الی ۶ عدد
چای خشک۱ ق غذا خوری
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
شیر پر چرب۲ لیوان
آب۲ لیوان

طرز تهیه چای هندی

مرحله اول : خرد کردن مواد

زنجبیل و چوب دارچین و هل سبز و میخک را با پشت یک ساطور یا یک هاون خرد کنید نباید پودر کنید در حدی که خرد شود کافی می باشد سپس آنها را داخل شیر جوش ریخته و فلفل سیاه و آب را افزوده و روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم : افزودن چای

اجازه دهید مواد فوق روی گاز بمدت ۱۰ دقیقه بماند تا به جوش بیفتد سپس چای را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر زمان دهید حجم آب باید نصف شود در واقع یک لیوان باید تبخیر شود.

مرحله سوم : جوشاندن شیر

شیر را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد وقتی جوشید شیر را به مخلوط فوق اضافه می کنیم و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر با شیر نیز بجوشد.

مرحله چهارم : تهیه چای هندی

حالا یک صافی روی کاسه قرار دهید و چای هندی را از صافی رد کنید سپس با عسل ترکیب کنید و داغ بخورید. می توانید شیر را با دستگاه فرنچ پرس یا اسپرسو ساز فوم دار کرده و جدا روی لیوان بریزید و کمی هم بزنید تا چای هندی با کف شیر نیز تهیه کرده باشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت چای هندی

  1. اگر عسل دوست ندارید می توانید ۲ ق غذا خوری شکر به مواد اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و یا می توانید هر دو را حذف کرده زیرا عسل یا شکر فقط طعم چای هندی را متعادل تر می کند.
  2. شیر باید پر چرب باشد.
  3. زمانی که شیر را اضافه می کنید باید دو سوم آب تبخیر شده باشد.
  4. رنگ چای هندی نباید خیلی روشن یا تیره باشد.
  5. اگر زنجبیل خشک هم در دسترس نداشتید از پودر آن استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه