طرز تهیه لادی پاو نان خوشمزه هندی، بسیار ساده با پف عالی در خانه

دستور پخت لادی پاو

طرز تهیه لادی پاو

 

لادی پاو یکی از نان های بسیار معروف هندی می باشد که می توانید به سادگی با چند قلم مواد به راحتی تهیه کنید. بافت این نان یکی از بهترین ها در نوع خودش می باشد زیرا بسیار نرم و پنبه ای است و مناسب یک صبحانه خوشمزه در خانه و یا رستوران ها و کافه ها می باشد. این نوع نان که به صورت لقمه ای می باشد در رستوران های ایرانی به نام نان رستورانی نیز معروف است و در کشور های غربی به آن دینر رول نیز گفته می شود. لادی پاو یک نان کم شیرین می باشد که می توان گفت یکی از نان های اصیل هندی می باشد و در قالب مستطیل یا مربع تهیه می شود. لادی پاو به معنی بهم چسبیده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لادی پاو هندی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لادی پاو هندی

  • آرد نان ۳۵۰ گرم
  • روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری
  • کره به دمای محیط رسیده ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر ولرم ۱ پیمانه
  • آب ۱/۴ پیمانه
  • مخمر ۷ گرم (۱ قاشق مربا خوری)
  • بیکینگ پودر ۵ گرم
  • شکر ۳ قاشق غذا خوری پر
  • نمک ۵ گرم

طرز تهیه لادی پاو مخصوص صبحانه و عصرانه

مرحله اول : آماده سازی

در تهیه این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که نیازی به عمل آوری ندارد ولی اگر خمیرمایه شما فوری نمی باشد آن را با یک ۱ چای خوری شکر و آب ولرم گرفته شده ابتدا مخلوط و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید، اگر خمیر مایه فوری دارید از این مرحله چشم پوشی کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شیر و آب خمیر مایه فوری و کره و روغن و شکر را باهم داخل یک کاسه خوب مخلوط کنید. نمک و آرد و بیکینگ پودر را داخل یک کاسه دیگر ریخته و سه بار الک کنید. حالا باید مخلوط آرد را طی چند مرحله به مواد خمیرمایه اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

بعد از جمع شدن خمیر باید آن را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ورز دهید تا خمیر صاف و یکدستی بدست بیاید، خمیر اصلا نباید به دست بچسبد، خمیر را گرد کنید و داخل یک کاسه چرب شده قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله چهارم: پخت لادی پاو

بعد از استراحت پف خمیر را با دست بگیرید و آن را به ۱۲ چانه مساوی تقسیم کنید و یک ظرف پیرکس را برداشته و چرب کنید و چانه ها را داخل ظرف چبده و برای ۲۰ دقیقه دیگر زمان دهید. روی نان ها را با کره رومال کنید و به دلخواه کمی شکر دانه درشت بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در لادی پاو هندی با خمیر مایه و پف زیاد

  1. برای فر های برقی باید دما را روی ۱۹۰ تنظیم کنید.
  2. برای اینکه روی نان طلایی شود بعد از خارج کردن از فر روی آن کره داغ بریزید و با پودر پسته و شکلات تزیین کنید.
  3. آرد را کم کم اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه