طرز تهیه کیک ونیزی ساده و شیک و مجلسی با دستوری آسان و بدون فر

دستور پخت کیک ونیزی

طرز تهیه کیک ونیزی

 

کیک ونیزی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که بافت و پف بسیار خوبی دارد. در رسپی اصلی این کیک از باترمیلک استفاده شده است که همان ترکیب سرکه و شیر است که در رسپی به شما یاد خواهیم داد. این کیک با موز تهیه می شود و اگر شکر قهوه ای در اختیار دارید می توانید استفاده کنید تا رنگ کیک تیره شود و اگر ندارید می توانید با همان شکر سفید نیز تهیه کنید. شما می توانید کیک ونیزی را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر در خانه تهیه کنید که در رسپی امروز تهیه کیک ونیزی بدون فر نیز یاد خواهید گرفت. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ونیزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ونیزی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره ۱۲۰ گرم
  • شکر قهوه ای ۲۰۰ گرم معادل ۱ پیمانه یا شکر سفید
  • شیر ۱ پیمانه معادل ۲۵۰ گرم
  • آرد سفید ۳۰۰ گرم معادل ۲ پیمانه
  • موز ۱ عدد
  • سرکه سفید ۲ ق غذا خوری
  • شکلات چیپسی ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک ونیزی شیک و ساده با پف زیاد و طعم کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس همه مواد را با کمک پیمانه اندازه گیری کنید و یا می توانید از لیوان دسته دار فرانسوی یا ترازو برای وزن گیری مواد استفاده کنید. سرکه را به شیر اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا بماند (باتر میلک). آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید و ۱۰ دقیقه گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن شکر و کره

شکر و کره را با همزن برقی برای ۴ الی ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر باید وانیل را به مواد اضافه کنید و بعد ترکیب شیر و سرکه یا همان باتر میلک را نیز اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک ونیزی

در ادامه باید مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها باید موز خرد شده و شکلات چیپسی را که با ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کردید به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. در این مرحله مایه کیک کمی سفت است که کاملا طبیعی می باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک ونیزی

برای تهیه این کیک بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید تا به بافت بهتر برسد. مواد را داخل قالب از قبل چرب شده بریزید و صاف کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید داخل تابه یا قابلمه ریخته و برای ۱ ساعت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک ونیزی با فر و بدون فر برای مهمانی

  1. می توانید به مواد پودر کاکائو نیز اضافه کنید ولی باید همان میزان ارد کم کنید.
  2. می توانید برای تزیین از سس کاراملی یا شکلاتی استفاده کنید.
  3. می توانید بجای کره از مارگارین استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک ونیزی ساده و شیک و مجلسی با دستوری آسان و بدون فر
2.7 (53.33%) 3 votes