طرز تهیه کوکی توت فرنگی ساده و شیک و آسان با فر و بدون فر

دستور پخت کوکی توت فرنگی

طرز تهیه کوکی توت فرنگی

 

کوکی توت فرنگی یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید به سادگی با توت فرنگی و به دلخوه کمی شکلات چیپسی تهیه کنید. کوکی ها گزینه خوبی برای یک عصرانه به همراه چای و قهوه هستند و یا حتی می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها نیز این کوکی را تهیه کنید. از آن جایی که پخت کوکی نیازمند فر می باشد در این پست شما می توانید هم با فر و بدون فر به راحتی یاد بگیرید و تهیه کنید. شما با چند قلم مواد در دسترس می توانید کوکی توت فرنگی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی توت فرنگی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی توت فرنگی

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر قهوه ای یا سفید ۱/۴ پیمانه
  • کره ۷۵ گرم
  • توت فرنگی ۵ عدد
  • شکلات چیپسی ۱ ق سوپ خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کوکی توت فرنگی با کره و شکلات چیپسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس به کمک یک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. یک تابه دو طرف را انتخاب کنیدو کف را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا ۱۵ دقیقه گرم شود. فر را نیز با دمای ۱۸۰ روشن کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود و بعد کره ذوب شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی مواد گرفته شود و حتما در حین هم زدن با کمک لیسک مواد را دور گیری کنید تا کره به خوبی به خورد مواد برود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی توت فرنگی

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و روی مواد بریزید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. سپس توت فرنگی را که از قبل شسته و خرد کردید به همراه شکلات چیپسی به مواد کوکی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کوکی توت فرنگی

داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و از مواد کوکی با کمک دو قاشق روی کاغذ روغنی با فاصله از هم قرار دهید و درب تابه را بسته و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا کوکی ها پخته شود. برای پخت در فر نیز باید مواد را داخل سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کوکی ها پخته شود و بعد از خنک شدن از روی کاغذ جدا کنید.

نکات کلیدی در تهیه کوکی توت فرنگی خوشمزه و راحت با فر و بدون فر

  1. بهتر است واشر دور تابه را خارج کنید.
  2. کوکی ها را با فاصله از هم قرار دهید زیرا کوکی ها بعد از پخت پهن تر می شوند.
  3. بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید.
  4. از شکلات چیپسی نسوز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه