طرز تهیه ژله با ماست و خامه؛ دسری آسان و مجلسی با طعمی جدید

طرز تهیه ژله ماست

 

ژله یک دوست داشتنی بی نظیر با طرح ها و رنگ های مختلف می باشد. ژله یک عضو جدایی ناپذیر از سر میز های پذیرایی ما ایرانیان می باشد. میهمانی چه رسمی باشد و چه خودمانی، به طرح های مختلف و انواع مختلف از ژله استفاده می شود. به همین دلیل پارسی دی برای شما همراهان عزیز یک ژله متفاوت را آماده کرده است به نام  دسر ژله ماست . ژله ماستی ژله ساده است به همراه ماست. پارسی دی پیشنهاد دارد تا برای مهمانی های تولد و حتی برای رفع خستگی خود ژله ماستی را تهیه کنید و از طعم تازه آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید برای تهیه ژله ماست.

مواد لازم

پودر ژله با رنگ دلخواه۱ عدد
آب جوش۱ لیوان
ماست۱ لیوان
خامه صبحانه۱ بسته
میوه فصل و پودر کاکائوبرای تزیین

طرز تهیه ژله ماست

مرحله اول: آماده سازی پودر ژله

محتوای پودر ژله را در یک کاسه بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و آب جوش را اضافه نمائید. و هم بزنید تا پودر ژله آب شود و ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی خامه و ماست

در مدتی که ژله در حال خنک شدن است، خامه را با ماست مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: آماده شدن ژله ماست

مواد ژله را می توانید با هم مخلوط کنید و یا اینکه کمی از پودر ژله را برداشته و بعد ژله را با ماست و خامه ترکیب کنید. سپس در لیوان و یا قالب مورد نظر از ژله ماست بریزید و در یخچال بگذارید. کمی که گذشت ژله شفاف را بر روی ژله ماستی بریزید تا ژله ماست شما زیبا تر شود و در انتها می توانید ژله ماست خود را به صورت راه راه بریزید. زمان دهید در یخچال به مدت چند ساعت تا ژله کامل بسته شود.

مرحله چهارم: تزئین کردن

بعد از آماده سازی زله ماست می توانید با خامه فرم گرفته و میوه فصل و همینطور پودر کاکائو، ژله ماست خود را تهیه فرمائید و نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور تهیه ژله ماست

  1. در تهیه ژله ماست از ماست چکیده استفاده نمائید تا در ژله آب نیاندازد.
  2. می توانید برای تزئین از بستنی نیز استفاده نمائید.
  3. سعی کنید ژله آماده شده را به دمای ماست و خامه برسانید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه