طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو خیلی خوشمزه و ساده بدون تخم مرغ و لیدی فینگر

دستور تهیه تیرامیسو با موز و گردو

طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو

 

تیرامیسو با موز و گردو یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه تیرامیسو می باشد. امروز قرار است یک دسر خوشمزه و بین المللی را با کمی تغییرات تهیه کنید و به سبک ایرانی آن را آماده کنید. همان طور که می دانید تیرامیسو از لیدی فینگر و تخم مرغ تهیه می شود و شاید خیلی از ما مزه و طعم تخم مرغ را در دسر دوست نداشته باشیم و یا لیدی فینگر در اختیار نداشته باشیم پس به راحتی می توانید با بیسکویت پتی بور جایگزین کنید و بین مواد را با موز و گردو پر و مواد پنیری پر کنید و یک دسر فوق العاده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با موز و گردو به روش ایرانی

  • خامه صبحانه ۱ پاکت
  • شکر ۳/۴ پیمانه + ۱ ق غذا خوری
  • پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • پودر نسکافه فوری ۱ ق غذا خوری
  • کافی میکس ۱ بسته
  • بیسکویت پتی بور ۱ بسته
  • موز ۳ عدد
  • گردو به مقدار لازم

طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو خیلی راحت و خوشمزه و شیک برای مهمانی

مرحله اول: هم زدن خامه

ابتدا باید خامه و ۳/۴ پیمانه شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید تا شکر داخل خامه حل شود. سپس پنیر را به همراه پودر کاکائو و وانیل اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. روی مواد را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا خامه آب نشود و یا می توانید داخل قیف پلاستیکی بریزید تا در انتها بتوانید راحت روی مواد پخش کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن نسکافه

در ادامه باید ۱/۲ پیمانه آب جوش را داخل کاسه ریخته و با نسکافه و کافی میکس و شکر باهم مخلوط کنید و بگذارید تا کاملا خنک شود. ظرف مورد نظر را که می خواهیم تیرامیسو را داخل آن قرار دهید را انتخاب کنید و کف آن یک لایه نازک از مواد مرحله قبل یا همان مواد پنیری بزنید و صاف کنید.

مرحله سوم: چیدن لایه

در ادامه باید بیسکویت ها را داخل مخلوط کافی میکس بزنید تا خیس بخورد و بعد یک لایه بیسکویت روی مواد بچنید و بعد موز خرد شده و گردو و روی مواد موزی مجدد کمی مواد پنیری بزنید و می توانید از ترافل های شکلاتی نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه تیرامیسو با موز و گردو

در ادامه باید همین طور لایه ها را تکرار کنید تا ظرف شما پر شود و در لایه آخر باید مواد پنیری باشد و روی مواد را پودر کاکائو الک کنید و دسر را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا لایه ها نرم شوند و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تیرامیسو با موز و گردو بدون تخم مرغ و همزن برقی

  1. می توانید بین لایه ها از ترافل استفاده کنید.
  2. می توانید بجای نسکافه یا کافی میکس از اسپرسو استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید از بیسکویت پتی بور ساده یا کاکائویی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه