طرز تهیه مربای سیب سبز سفت خوشرنگ و مزه به صورت رنده شده

دستور پخت مربای سیب سبز

طرز تهیه مربای سیب سبز

 

مربای سیب سبز یکی از مربا های بسیار خوشمزه و خوشرنگ می باشد که همان طور که از نام این مربا پیداست از سیب سبز برای تهیه آن استفاده می شود. شما می توانید این مربای خانگی را به راحتی در خانه تهیه کنید و برای سرو صبحانه و عصرانه و یا به عنواان مارمالاد برای شیرینی ها و دسر های خود استفاده کنید. سیب سبز یکی از پر خاصیت ترین میوه ها می باشد که برای تناسب اندام و لاغری گزینه بسیار خوبی می باشد. سیب سبز که به سیب فرانسوی نیز معروف است از نظر طب سنتی دارای طبع سرد و خشک است. شما می توانید این سیب را با پوست میل کنید زیرا خود پوست سیب حاوی منگنز و دیاستاز می باشد برای سلامت نگه داشتن بدن گزینه بسیار خوبی می باشد. سیب سبز برای تقویت معده و بینایی و ریه ها و سم زادیی بدن گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای سیب سبز سفت به صورت رنده شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب سبز خانگی

  • سیب سبز ۱ کیلوگرم
  • شکر ۸۰۰ تا ۱ کیلوگرم
  • چوب دارچین ۱ دد
  • هل ۲ عدد
  • گلاب ۱ ق غذا خوری به دلخواه

طرز تهیه مربای سیب سبز سفت به صورت رنده شده و خرد شده

مرحله اول: آماده سازی سیب سبز

ابتدا باید سیب سبز را بشورید و پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و هسته سیب را بگیرید و آن را رنده درشت یا ریز بزنید و یا می توانید به دلخواه به صورت خلالی یا نگینی ریز شده برش بزنید، که این کاملا دلخواه است و می توانید به سلیقه خود از هر مدلی که دوست دارید برای برش زدن سیب استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن شکر

اگر مقدار سیب شما زیاد می باشد داخل یک قابلمه خرد کنید و آب و آبلیمو بریزید تا زمانی که همه سیب ها را خرد می کنید سیب سیاه نشود. سیب ها را داخل قابلمه مسی یا لعابی ریخته و به صورت لایه ی شکر را بریزید و در که روی سیب ها را شکر بگیرد.

مرحله سوم: پخت مربا

در ادامه باید قابلمه را روی حرارت خیلی کم قارر دهید و زمانی که شروع به جوشیدن کردن باید کم کنید و درب قابلمه را قرار دهید و یا از دمکنی استفاده کنید و زمانی که شکر آب شد باید گلاب و چوب دارچین و هل را اضافه کنید و بگذارید تا کم کم شربت قوام پیدا کنید و در حین پخت کف روی مربا را بگیرید تا مربا شفاف تری داشته باشید.

مرحله چهارم: پخت مربای سیب سبز

در ادامه بعد از غلیظ شدن مربا باید صبر کنید تا سرد شود و بعد داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال قرار دهید. برای تست غلظت مربا باید یک نعلبکی را بردارید و کمی از شربت داخل آن ریخته و در یخچال قرار دهید و اگر به راحتی حرکت کرد یعنی به غلظت نرسیده و باید زمان دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربای سیب سبز خیلی خوشمزه و راحت

  1. می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید و بعد ذوب شدن شکر مزه آن را چشیده و اگر نیاز بود بیشتر بریزید.
  2. برای تست به غلظت رسیدن مربا می توانید از دستمال کاغذی نیز استفاده کنید به این صورت که اگر شربت را روی آن ریختید پخش نشد یعنی به غلظت رسیده است.
  3. در انتهای پخت دارچین و هل را خارج کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مربای سیب سبز سفت خوشرنگ و مزه به صورت رنده شده
4 (80%) 2 votes