طرز تهیه چای ترش تازه و خشک برای فشار خون و لاغری در خانه

دستور تهیه چای ترش

طرز تهیه چای ترش

 

چای ترش یکی از نوشیدنی های گرم می باشد که شما می توانید به صورت ساده و یا ترکیبی با دیگر گیاهان دارویی تهیه کنید و از خواص خوب چای ترش در خانه بهرمند شوید. می توانید چای ترش را به صورت تازه یا خشک شده برای تهیه چای استفاده کنید. رنگ چای ترش قرمز رنگ است و شما می توانید برای تفویت سیستم ایمنی بدن و فشار خون بخصوص لاغری استفاده کنید. چای ترشی یکی از نوشیدنی های می باشد که کالری بسیار کمی دارد و طی مطالعات انجام شده خواص ضد التهابی، ضد سرطانی نیز دارد. چای ترش از گل گیاهی به نام هیبیسکوس یا جامائیکا گرفته می شود و در اصل این گیاه در آمریکا و آفریقا رشد می کند. رنگ این گیاه به خودی خود زرد است و زمانی که میوه های آن برسد به رنگ قرمز در می آید. طبع چای ترش سرد و خشک است و کسانی که دارای طب سرد هستند به ویژه در فصل سرد بهتر  است این چای را مصرف نکنند و یا از کمی نبات استفاده کنید. میزان کالری یک لیوان چای ترش برابر با ۲۸ است که شما می توانید روزانه این چای را میل کنید و مشاهده کنید که چربی بدن، شاخص توده بدنی و وزن کاهش پیدا می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای ترش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چای ترش برای کاهش چربی و کلسترول

  • چای ترش ۱ ق غذا خوری
  • گل گاو زبان ۱  ق غذا خوری
  • لیمو عمانی ۱ عدد
  • آب جوش به مقدار لازم
  • عسل به مقدار لازم

طرز تهیه چای ترش برای چربی و فشار خون

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید داخل لیوان دمنوش یا قوری همه چای ترش و گل گاو زبان و نصف یک لیموعمانی یا یک اسلایس لیمو را مخلوط کنید. آب را از قبل جوش بیاورید و روی مواد بریزید.

مرحله دوم: تهیه چای ترش

می توانید مواد را داخل قوری بریزید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و در انتها اگر سرد مزاج هستند زمانی که ولرم شد عسل اضافه کنید. نوش جان

طرز تهیه چای ترش

مواد لازم برای تهیه چای ترش مخصوص لاغری

  • چای ترش ۱ ق غذا خوری
  • چای سبز ۱ ق غذا خوری
  • زرشک ۱ ق چای خوری

طرز تهیه چای ترش برای لاغری

مرحله اول: مخلوط کردن

این بمب چربی سوزی در کنار ورزش و رژیم یکی از بهترین دمنوش های لاغری می باشد. شما برای تهیه این دمنوش باید آب را جوش بیاورید و همه مواد گفته شده را داخل قوری بریزید و روی مواد آب جوش بریزید.

مرحله دوم: تهیه چای ترش

در ادامه برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا چای ترش دم بکشد و بعد از یک صافی رد کنید و میل کنید. این دمنوش را می توانید به طور روزانه میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چای ترش مخصوص لاغری و چربی بالا

  1. اگر دچار فشار پایین هستید بهتر است چای ترش میل نکنید زیرا باعث پایین آمدن فشار می شود و یا با نبات و عسل میل کنید.
  2. زمامی که ولرم شد عسل را باید اضافه کنید.
  3. می توانید از چای خشک تازه یا خشک شده استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه چای ترش تازه و خشک برای فشار خون و لاغری در خانه
3.5 (70%) 2 votes