طرز تهیه مربای به با گردو خانگی غلیظ و خوشرنگ به صورت نگینی + فیلم

دستور تهیه مربای به با گردو

طرز تهیه مربای به با گردو

 

مربای به با گردو یکی از مربا های بسیار خوشمره و خوشرنگ ایرانی می باشد که می توانید با پوست و بدون پوست به روش های مختلف خرد کنید و یک مربای فوق العاده با گردو تهیه کنید. این مربا بسیار خوشرنگ و غلیظ می باشد و به واسطه داشتن گردو یک صبحانه مقوی و خوش طعم است که می توانید همزمان با رسیدن به این مربا را تهیه کنید. به که به سیب طلایی معروف است فوق العاده می باشد و شما می توانید آن را برای تهیه انواع غذا ها و دسر ها و شیرینی ها استفاده کنید و از خواص خوب به بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای به با گردو را به همراه فیلم آموزشی خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای به با گردو

  • به ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم
  • آب به مقدار لازم
  • گردو ۱۰۰ گرم

طرز تهیه مربای به با گردو خیلی خوشمزه و خوشرنگ به صورت نگینی

مرحله اول: آماده سازی به

ابتدا باید به ها را بشورید. شما می توانید به دلخواه به را به را با پوست و یا بدون پوست خرد کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. سپس به را به صورت نگینی در اندازه در اندازه ۱ و ۱.۵ سانتی برش بزنید. دقت کنید خود پوست به نیز خواصی خوب دارد و بهتر است پوست را نگیرید.

مرحله دوم: تهیه شربت

شکذ را داخل قابلمه بریزید و به مقدار آب اضافه کنید که روی شکر را کمی بگیرد و بعد کمی هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید و صبر کنید تا شکر ذوب شود  و شربت بجوش بیاید. وقتی شربت قل قل زد باید به خرد شده را به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت به

درب قابلمه را قرار دهید و شعله را کم کنید و برای ۲ ساعت و نیم بگذارید تا به پخته و خوشرنگ و قرمز شود. بعد از ۳ ساعت که به پخته شد باید یک مقداری از شربت را داخل نعلبکی ریخته و داخل یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن چک کنید اگر شربت به راحتی حرکت کرد یعنی به قوام نرسیده و اگر به سختی حرکت کرد شربت غلیظ شده است.

مرحله چهارم: پخت مربای به و گردو

وقتی مربا غلیظ شد، نوبت اضافه کردن گردو می باشد. بعد از ۵ دقیقه مربا ما حاضر شده است و باید داخل ظرف شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربای به و گردو غلیظ و خوشرنگ به صورت نگینی و رنده شده

  1. می توانید به دلخواه به را به صورت رنده شده یا نگینی شده تهیه و مربا را آماده کنید.
  2. برای پخت این مربا باید ۵ ساعت زمان دهید تا خوب پخته شود.
  3. اضافه کردن گردو اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید و به صورت ساده تهیه کنید.
  4. می توانید گردو را نگینی با دست خرد کنید.
  5. این مربا نیازی به گلاب و پوست پرتقال ندارد و خودش به تنهایی خوشرنگ و معطر است.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مربای به با گردو خانگی غلیظ و خوشرنگ به صورت نگینی + فیلم
3.3 (65%) 4 votes