طرز تهیه شیرینی نگینی خوشمزه، ساده و مجلسی با فر و بدون فر

طرز تهیه شیرینی نگینی

 

یکی از انواع شیرینی ها می باشد که فوق العاده خوشمزه می باشد و شما می توانید برای عید نوروز این شیرینی جذاب را با قالب های مختلف تهیه کنید. این شیرینی با روغن جامد و یا روغن قنادی تهیه می شود و به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد و می توانید به مدت ۱ ماه در یخچال نگهداری کنید ولی باید قبل از سرو به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. اما برای تهیه این شیرینی خوشمزه و ساده می توانید از انواع قالب ها استفاده کنید و به دلخواه با پودر پسته یا بریلو قرمز تزئین کنید. شما می توانید این شیرینی را با فر و بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی نگینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

روغن جامد یا روغن قنادی۲۵۰ گرم
پودر قند الک شده۱۲۵ گرم
آرد۴۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
گلاب۱ ق غذا خوری
شیر۱ ق غذا خوری
عسل۱ ق غذا خوری
وانیل یا پودر هلکمی

طرز تهیه شیرینی نگینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را اندازه کنید و کنار بگذارید. برای داشتن یک شیرینی فوق العاده باید همه مواد با ترازو اندازه بگیرید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و کنار بگذارید. از روغن صاف یا روغن جامد باید استفاده کنید. روغن های خانگی نیمه جامد هستند و برای اینکه کاملا جامد شوند باید آن را ذوب کنید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

روغن و زرده تخم مرغ و پودر قند، گلاب، شیر، عسل، هل، وانیل را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی مواد را خوب هم بزنید. حتما بین کار باید با لیسک دور کاسه را دورگیری کنید تا همه مواد به طور یکدست هم بخورد و بوی خامی روغن گرفته شود و بوی زهم تخم مرغ نیز از بین می رود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

حالا باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا خمیر جمع شود. اصلا نیازی نیست خمیر را ورز دهید وگرنه به روغن می افتد. خمیر باید نرم و لطیف شود. برای جمع کردن خمیر از لیسک و یا نوک انگشت استفاده کنید تا خمیر با گرمای دست در ارتباط نباشد. خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت نیم ساعت در دمای محیط آشپزخانه بگذارید تا استراحت کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی نگینی با فر و بدون فر

حالا خمیر را بین دو نایلون به قطر سه می باز کنید و با قالب دلخواه خود آن را قالب بزنید و در سینی فر و یا تابه دو طرفه که از قبل کاغذ روغنی انداخته و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید. حالا سینی را به مدت ۱۲ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید. و برای پخت بدون فر باید درب تابه دو طرفه بسته و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا کمی زیر شیرینی تغییر رنگ دهد. در انتها با بریلو و پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی نگینی

  1. می توانید این شیرینی را بدون ژله بریلو تهیه کنید و در فریزر نگهداری کنید و موقع سرو تزئین کنید.
  2. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. حتما قالب را به آرد بزنید تا خمیر نچسبد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه