طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی خوشرنگ و غلیظ بدون مربا

دستور تهیه شربت توت فرنگی

طرز تهیه شربت توت فرنگی

 

شربت توت فرنگی یکی از شربت های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید بدون داشتن مربا این شربت را تهیه کنید. شربت توت فرنگی را می توان بی شک یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین شربت های تابستانی دانست که رنگ و مزه آن فوق العاده می باشد و بیشتر افراد آن را دوست دارند. شما می توانید شربت توت فرنگی را با توت فرنگی تازه و محلی تهیه کنید و مقدار افزودن شکر بستگی به میزان شیرینی توت فرنگی های خود دارد. توت فرنگی  یکی از میوه های بسیار خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. ویتامین C موجود در توت فرنگی برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی غلیظ و خانگی

  • توت فرنگی ۲ کیلوگرم
  • شکر ۱.۵ برابر حجم توت فرنگی
  • آبلیموترش ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه شربت توت فرنگی بدون مربا مرحله به مرحله

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را خوب بشورید و کلاهک آن را بگیرید. دقت کنید اگر قسمتی از توت فرنگی خراب شده است باید بگیرید. برای تهیه شربت توت فرنگی بدون مربا باید ۱.۵ برابر حجم توتع فرنگی شکر در نظر بگیرید بدین ترتیب که برای ۴ لیوان آب توت فرنگی ۶ لیوان باید شکر استفاده کنید.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه توت فرنگی ها را داخل آبکش قرار دهید و بعد از اینکه آب آن ها رفت باید داخل مخلوط کن یا غذاساز یا با کمک گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید. در ادامه باید مخلوط پوره توت فرنگی را از صافی رد کنید. بدین ترتیب که یک صافی روی لگن قرار دهید و خوب هم بزنید تا از صافی عبور کند. در این زمان باید مقدار پوره توت فرنگی را لیوان لیوان داخل قابلمه لعابی بریزید و ۱.۵ برابر آن شکر اندازه گیری کنید.

مرحله سوم: پخت شربت توت فرنگی

در ادامه شکر را اضافه کنید و کمی هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود. مداوم باید مخلوط را هم بزنید و کف روی آن را بگیرید و مراقب باشید تا سر نرود. در انتها وقتی شربت توت فرنگی به قوام رسید آبلیموترش تازه را اضافه کنید. سپس از روی حرارت بردارید و در شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت توت فرنگی با توت فرنگی تازه مرحله به مرحله

  1. شربت بعد از خنک شدن غلیظ تر می شود ولی شما بهتر است بعد از ۲۰ دقیقه تست غلظت را انجام دهید و بعد از روی حرارت بردارید.
  2. بیش از اندازه شربت را روی حرارت نجوشانید زیرا باعث کدر شدن رنگ توت فرنگی می شود.
  3. شربت تون فرنگی به این روش ماه ها در یخچال ماندگاری دارد.
  4. افزودن لیموترش تازه مانع شکرک زدن شربت می شود.
  5. اگر شربت به قوام برسد اصلا شکرک نمی زند.
  6. بجای آبلیموترش می توانید کمی جوهر لیمو نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه