طرز تهیه دسر طالبی با روکش مخملی شیک و مجلسی مناسب پذیرایی

دسر طالبی با روکش مخملی

 

دسر های مخملی از جمله دسر های بسیار خوشمزه و شیک برای پذیرایی هستند که خاستگاه این دسر ها برای کشور فرانسه می باشد و شما می توانید خیلی راحت با انواع دسر های روکش مخملی تهیه کنید و یک پذیرایی شیک و ساده داشته باشید. برای تهیه دسر های مخلتفی پیشنهاد می شود از قالب های سیلیکونی یا پلاستیکی استفاده کنید تا دسر راحت از قالب خارج شود البته چون داخل این دسر از خامه صبحانه استفاده شده خیلی راحت بدون نیاز به چرب کردن قالب شما می توانید دسر طالبی با روکش مخملی را از قالب خارج کنید و با ترافل تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر طالبی با روکش مخملی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پوره طالبی۳ لیوان
شکر۱/۲ لیوان
ژله طالبی۱ بسته
آب جوش۱ لیوان
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
بستنی وانیلی۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر طالبی با روکش مخملی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یک عدد طالبی متوسط را پوست بگیرید و خرد کنید و کنار قرار دهید، ژلاتین را چند قاشق آب سرد مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و کاملا سفت شود و حجم آن زیاد شود سپس روی بخار کتری بن ماری کنید تا کاملا مخلوط آبکی و ذرات ژلاتین صاف شود و بعد کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه ژله

در ادامه ژله طالبی را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید و بعد روی حرارت قرار دهید تا بن ماری شود، یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر به قدرت ۱۰۰درصد قرار دهید تا بن ماری شود و بعد کنار قرار دهید تا از دما بیفتد و خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا باید طالبی را داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید تا پوره شود و اگر دیدید تکه های بزرگی داخل آن بود می توانید از صافی رد کنید، سه لیوان از پوره طالبی را جدا کنید و به آن شکر و ژله و ژلاتین و خامه و بستنی وانیلی بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد میکس شود و بعد دسر را داخل قالب مورد نظر ریخته و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد داخل دیس مورد نظر برگردانید.

مرحله چهارم: تهیه دسر طالبی با روکش مخملی

در ادامه باید روکش مخملی را تهیه کنید برای این کار چند بیسکویت پتی بور را داخل آسیاب بریزید و میکس کنید تا پودری شود و برای این که بافت یکدستی داشته باشد بهتر است یک بار الک کنید و بعد داخل کاسه بریزید و رنگ سبز خوراکی به آن اضافه کنید و با دست خوب ماساژ دهید تا رنگ بگیرد و بعد داخل یک سینی قرار دهید و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل فر ۱۸۰ قرار دهید تا کاملا خشک شود و بعد دوباره آسیاب کنید تا پودری شود و بعد با الک روی دسر بریزید و سعی کنید تمام دسر را کاور کنید و تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر طالبی با روکش مخملی

  1. برای جابجایی دسر باید سینی را خیس کنید تا بتوانید به راحتی دسر را بدون جابجایی خرد کنید.
  2. می توانید با هر نوع دسری که دوست دارید این روکش مخلمی را با رنگ مورد نظر تهیه کنید.
  3. می توانید بدون تهیه روکش مخملی نیز این دسر را تهیه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه دسر طالبی با روکش مخملی شیک و مجلسی مناسب پذیرایی
3.5 (70%) 2 votes