طرز تهیه خلال بادام زمینی خانگی ساده و فوری مرحله به مرحله

طرز تهیه خلال بادام زمینی

 

یکی از انواع خلال ها می باشد که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. خلال بادام زمینی بسیار مقرون به صرفه می باشد و می توانید برای انواع تزیین پلو یا برنج و حتی شیرینی و دسرهای مختلف از آن استفاده کنید. خلال بادام زمینی تازه خانگی بسیار ساده و فوری می باشد. شما می توانید خلال را داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید و یا می توانید داخل کابینت کنار دیگر ادویه های و حبوبات خود نگهداری کنید ولی برای تازگی بیشتر بهتر است در یخچال باشد. بادام زمینی یکی از مغذی ترین ها می باشد و طعمی همانند گردو بادام دارد. بادام زمینی بومی برزیل می باشد و منبع غنی از انواع ویتامین ها می باشد. بادام زمینی برای بیمارهای قلبی و عروقی بسیار مناست است و همچنین دارای آنتی اکسیدان می باشد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اما برخی افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. شاید جالب باشید بدانید بادام زمینی درد معده را درمان می کند و برای کسانی که سرفه خشک دارند نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خلال بادام زمینی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید

مواد لازم 

بادام زمینی تازه۵۰۰ گرم

طرز تهیه خلال بادام زمینی در منزل

مرحله اول آماده سازی بادام

ابتدا بادام های تازه خریداری شده را پوست کنید. آن ها را به صورت سالم از پوست خارج کنید تا بتوانید برش دهید. برای کندن پوست بادام ها می توانید آن ها را به مدت ۵ دقیقه داخل قابلمه آب جوش قرار دهید. داخل یک کاسه آب یخ ریخته و بادام زمینی را داخل کاسه یخ بریزید و آبکشی کنید. سپس پوست روی آن را بگیرید تا مغز سفید آن معلوم شود.

مرحله دوم: خلالی کردن بادام ها

برای خلالی کردن بادام ها ابتدا آن ها را روی تخته برش به وسیله یک چاقوی تیز به صورت ورقه ای برش دهید. بعد از آن که همه بادام ها را برش دادید سپس آن ها را دوباره به صورت خلالی برش دهید.

مرحله سوم: خشک کردن بادام ها

برای خشک کردن بادام ها به چند روش می توانید این کار را انجام دهید. می توانید خلال ها را روی سینی پهن کنید و در زیر نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. می توانید برای سریع تر خشک شدن داخل سینی فر قرار دهید. برای این کار فر را با درجه پایین روشن بگذارید و خلال های بادام را روی سینی فر ریخته و سینی را داخل فر بگذارید. اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه تا خلال ها خشک شوند. در این زمان خلال های داخل سینی فر را هم بزنید تا آن ها یکدست خشک شوند. سپس آن ها را خارج کنید و اجازه دهید بادام ها خنک شوند. می توانید خلال ها خشک شده را فوری استفاده کنید یا برای نگهداری از آن ها داخل ظروف درب دار بریزید و به مدت طولانی نگه داری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه خلال بادام زمینی تازه

  1. دقت کنید برای خشک کردن بادام در فر بادام ها زمان زیادی داخل فر قرار ندهید وگرنه می سوزد.
  2. می توانید برای خشک کردن از بخاری یا شوفاژ نیز استفاده کنید.
  3. در انتخاب بادام ها توجه داشته باشید. بادام ها تازه و سالم باشند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه