معرفی دستگاه رب گیری برای تولید رب گوجه فرنگی

معرفی دستگاه رب گیری برای تولید رب گوجه فرنگی

معرفی دستگاه رب گیری هدفی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم این در حالی است که نمی‌توان یک نسخه ثابت برای همه پیچید و باید تلاش کرد بنا به شرایط هر کس دستگاه مورد نظر را که بهترین گزینه برای هم آن فرد است معرفی کرد. به عنوان مثال برای کسی که میخواهد برای آبگیری گوجه دستگاه را پشت یک وانت قرار داده و از این راه کسب درآمد کند نمی توان دستگاه بزرگ و سنگینی را که مصرف برق زیادی هم دارد پیشنهاد داد. باید برای این چنین کسب و کاری دستگاه آبگیری گوجه سبک تر و قابل حمل با مصرف برق کم را توصیه کرد.

تولید رب گوجه فرنگی، رب آلوچه و … با استفاده از دستگاه رب گیری صنعتی و نیمه صنعتی انجام می شود. شرکت آراد ماشین سازنده دستگاه رب گوجه گیری مورد نیاز در کارگاه ها و کارخانجات رب سازی، در ظرفیت های مختلف است. سرعت تولید بالا، خروج کامل آب گوجه و تخلیه تفاله کاملا خشک، قطعات با کیفیت و گارانتی و خدمات ارائه شده توسط این شرکت موجب رضایت و اعتماد مشتریان شده است.

تولید رب گوجه فرنگی

ابتدا می خواهیم به توضیحاتی در زمینه تولید رب گوجه فرنگی بپردازیم تا مراحل تولید رب گوجه کاملا روشن و واضح شود که بدانید اگر می خواهید این کار را انجام دهید چه مراحلی را باید انجام دهید.

رب گوجه فرنگی تشکیل شده است از گوجه که ابتدا باید صاف شده و پوست و تخم گوجه از آن جدا شود. برای تهیه رب گوجه، ابتدا گوجه را که  معمولا کمی نرم تر از گوجه های سفت تره باریست در داخل دستگاه آبگیری گوجه ریخته می شود. دستگاه تخم گوجه و پوست آن را از گوشت جدا نموده و گوشت گوجه را پس از رد کردن از صافی به شکل یک مایع یکدست و صاف برای ادامه کار خارج می نماید.

معرفی دستگاه رب گیری برای تولید رب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی خارج شده از دستگاه را در دیگ پخت ریخته و میجوشانیم تا به غلظت مورد نظر برسد، باید در نظر داشت که هنگام پختن و تغلیظ رب گوجه حتماً باید آن را یکسره هم زد و مانع ته گرفتن آن شوید. پس از آماده شدن رب گوجه و سرد شدن آن رب گوجه را در بسته های مناسب که معمولاً بسته های شیشه ای و یا پلاستیکی است ریخته علوم نموده و آماده نگهداری و یا انتقال به قفسه های فروشگاه می نمایید.

انواع دستگاه رب گیری صنعتی و نیمه صنعتی (دستگاه آبگیری گوجه)

انواع دستگاه رب گیری صنعتی و نیمه صنعتی برای استفاده در مغازه ها و کارگاه های تولیدی کوچک و کارخانه های بزرگ طراحی و ساخته شده اند که هر کدام مناسب کسب و کاری خاص با حجم تولید مشخص و بودجه و سرمایه‌گذاری متفاوت است. با انتخاب دستگاه آبگیری گوجه مناسب و متناسب می توانید قدم بزرگی در پیشرفت کارتان داشته باشید و تناسب ما بین تناژ تولیدی، میزان سرمایه و راحتی کارتان به وجود آورید که می‌تواند یک جهش بزرگ در کسب و کار شما محسوب می شود.

دستگاه آبگیری گوجه فرنگی ، با توجه به سیستم عملکرد دستگاه به انواع مختلفی تقسیم می شود. این دستگاه ها دارای دو نوع سیستم عملکرد می باشند که از انواع انها می توان به دستگاه آبگیری پارویی و پره ای اشاره کرد. دستگاه ها می توانند در ظرفیت های مختلف ساخته شوند.

 

دستگاه آبگیری گوجه اتومات

دستگاه آبگیری گوجه اتومات مناسب مغازه های بزرگ و حجره های تره باری است که می خواهند در روز حجم بالایی از گوجه را آب گیری نموده و آماده تولید رب گوجه نمایند. این در حالی است که دستگاه های بسیار بزرگ آبگیری گوجه اتوماتیک نیز در شرکت های بزرگ و معتبر طراحی شده اند که در خطوط تولید بزرگ کارخانه های رب گوجه کاربرد دارند.

استفاده از دستگاه آب گوجه گیری اتوماتیک نیاز به مهارت خاصی ندارد و کاری بسیار ساده است. به این شکل که فقط کافیست گوجه را در مخزن دستگاه خالی کنیم؛ دستگاه از یک طرف گوشت صاف شده و یکدست گوجه را تغییر می دهد و از طرفی دیگر تخم گوجه و پوست آن را که کاملاً جدا شده و به شکل تفاله است خارج می نماید.

مشخصات دستگاه رب گیری اتوماتیک

از جمله مشخصات دستگاه رب گیری اتوماتیک که بسیار مهم است تناژ تولیدی آن است. دستگاه های رب گیری اتوماتیک از ۲۰۰ کیلو در ساعت تا ۲ تن در ساعت طراحی و ساخته شده اند که هر کدام مناسب کسب و کار مشخص و خاص است.

مشخصات بسیار مهم دیگر در دستگاه های فوق میزان برق مصرفی و توان موتور دستگاه است که معمولاً دستگاه های آبگیر اتومات از توان ۳ اسب تا ۲۰ اسب طراحی و ساخته می شوند و به همین نسبت که قدرت موتور آنها افزایش پیدا می کند مصرف برق شان هم بیشتر می شود. پس اگر شما محدودیتی در میزان برق دارید حتماً در هنگام خرید به میزان مصرف برق دستگاه و تک فاز و سه فاز بودن موتور آن توجه نمایید.

جنس بدنه دستگاه پارامتر مهم دیگری است که باید حتماً آن را در نظر داشته باشید، بدنه دستگاه رب گیر اتوماتیک می تواند به این شکل ساخته شده باشد که معمولاً از شاسی آهنی با کاور کشی استیل ساخته می شود که اگر شما بخواهید معمولا اکثر شرکت ها می توانند شاسی دستگاه را نیز با استفاده از استیل ضد زنگ طراحی کرده را بسازند تا دستگاه عمری بسیار طولانی تر و پایداری بیشتری داشته باشد.

معرفی دستگاه رب گیری برای تولید رب گوجه فرنگی

دستگاه آب گوجه گیری نیمه اتومات

دستگاه آب گوجه گیری نیمه اتوماتیک به منظور راه اندازی کسبو کارهای کوچک و نیمه صنعتی مناسب است. این دستگاه با توان آبگیری ۳۰۰ الی ۷۰۰ کیلو گرم، انتخاب مناسبی برای راه اندازی کسب و کاری با سرمایه کم و سود بالاست.

مشخصات دستگاه رب گیری نیمه اتومات

مشخصات دستگاه رب گیری نیمه اتوماتیک نیز مانند دستگاه گیری اتوماتیک بسیار مهم است چرا که معمولا کسانی که مشتری استفاده از این چنین دستگاهی هستند محدودیت بیشتری دارند و باید در انتخاب دستگاه دقت بیشتری نمایند. ابعاد و اندازه و وزن دستگاه آبگیری گوجه از مواردی است که بنا به محدودیتهای شما در کسب و کارتان حتماً باید به آن دقت نموده و دستگاه مناسب را تهیه کرد.

نکاتی که هنگام خرید دستگاه آبگیری گوجه باید به آن توجه کرد

هیچ چیز بدتر از این نیست که شما هزینه کرده و دستگاه و یا تجهیزات خریداری نمایید که طی مدت استفاده از آن آرامش نداشته و اعصاب تان بهم بریزد. چرا که هم هزینه کرده و پول داده اید و از طرفی نه تنها کار شما ساده تر نشده است بلکه کاری به کارهای شما افزوده شده است پس در هنگام خرید دستگاه رب گیری دقت نموده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی که در قسمت مشخصات دستگاه آب گوجه گیری در پاراگراف های بالا گفته شد بسیار حائز اهمیت است، نکاتی مانند مصرف برق دستگاه جنس بدنه دستگاه ابعاد و اندازه و وزن آن که هر کدام می‌تواند محدودیتی برای شما ایجاد کند را در نظر بگیرید. اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که خرید دستگاه از یک شرکت معتبر و شناخته شده با یک برند ثابت و معروف می تواند این نوید را به شما می دهد که دستگاهی که خریداری می کنید شامل گارانتی بوده و تا چندین سال خدمات پس از فروش دریافت خواهید کرد.

پس در هنگام خرید از از خریدن دستگاه های بدون نام و ساخته شده در کارگاه های گمنام اجتناب کنید و تلاش کنید از شرکت‌های بزرگ و شناخته شده که دارای کارخانجات قدرتمند و سیستم پشتیبانی قوی هستند خرید نمایید.

قیمت دستگاه رب گیری به چه عواملی  بستگی دارد

اگر بخواهیم در مورد این موضوع که قیمت دستگاه رب گیری به چه عواملی بستگی دارد صحبت کنیم باید نکات کلیدی اصلی را در نظر بگیریم. مواردی که در پاراگراف بالا گفته شد نکاتی است که بسیار اهمیت داشته و حتی در قیمت دستگاه نیز تاثیر گذار است. در نظر داشته باشید که یک دستگاه ارزان برای شما ارزان کار می کند و نمی تواند یک پروسه مداوم با کیفیت را به صورت بلند مدت به شما ارائه دهد.

در پایان توصیه می شود پس از خرید دستگاه رب گیری با درنظر گرفتن مصرف برق، جنس بدنه، نوع موتور و قدرت دستگاه آبگیری گوجه، همچنین کیفیت ساخت و قطعات مورد استفاده در آن، حتماً به برند و شرکت سازنده آن دستگاه نیز توجه نمایید.

برگرفته از وبسایت aradmachinery.com