طرز تهیه دسر هویج بیسکویتی یخچالی خوشمزه با نشاسته و گردو

طرز تهیه دسر هویج

 

یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین دسرها می باشد که با هویج و بیسکویت و انواع کرمفیل تهیه می شود و بیشتر به صورت تک نفره سرو می شود شما می توانید دسر هویج را برای مهمانی و دورهمی یا تولدهای خود تهیه کنید. طعم و مزه این دسر بسیار خوشمزه می باشد و شما به دلخواه می توانید انواع میوه ها را نیز در بین لایه ها استفاده کنید و در انتها با خامه فرم گرفته تزئین کنید. اما این دسر خوشمزه از خواص خوب هویج نیز بهرمند است خواصی همچون انواع ویتامین های A و B و K که برای بدن بسیار مفید است و بهبود بینایی و جلوگیری از سرطان و کاهش بیماری قلبی و عروقی و … دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر هویج بیسکویتی یخچالی با نشاسته و گردو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هویج۵ عدد
بیسکویت پتی بور۱ بسته
شکر۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
آرد۱ ق غذا خوری
گلاب۱ ق غذا خوری
دارچین۱ ق غذا خوری
گردو خرد شده۱/۳ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر هویج یخچالی با نشاسته و گردو

مرحله اول: آماده سازی و پخت هویج

ابتدا هویج را پوست بگیرید و رنده بزنید و داخل یک قابلمه ریخته و ۱ لیوان آب روی آن بریزید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کرده و بگذارید تا هویج ها خوب پخته و نرم شوند بعد از اینکه هویج پخته شد شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا دانه های و کریستال های شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: افزودن آرد و نشاسته

در قابلمه دیگر آرد و نشاسته ذرت را بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود در حد ۳ دقیقه سپس ۱ لیوان آب روی آن بریزید و خوب هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود در ادامه مخلوط هویج و شکر را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: میکس کردن دسر

در ادامه زعفران و گلاب و دارچین را اضافه کنید و خوب هم بزنید بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و مواد را خوب پوره کنید سپس در انتها گردوی خرد شده را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید سپس داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا بجوشد و آب اضافی آن تبخیر و غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر

بیسکویت پتی بور را داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا نرم و خرد شود می توانید از غذاساز نیز برای خرد کردن استفاده کنید در ادامه ظرف های مورد نظر را آماده کنید و یک لایه بیسکویت خرد شده بریزید و یک لایه از دسر هویج همین طور لایه ها را ادامه دهید تا ظرف پر شود سپس ظرف ها را برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس روی آن را به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر هویج با گردو و بیسکویت

  1. می توانید به جای دارچین از هل استفاده کنید.
  2. اگر غذاساز برای پوره کردن مواد ندارید می توانید از ابتدا هویج را رنده ریز بزنید.
  3. از هر رنگ بیسکویت پتی بور می توانید استفاده کنید.
  4. می توانید بیسکویت را حذف و فقط دسر هویج را داخل ظرف ها بریزید و با گردو و خامه تزئین کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر هویج بیسکویتی یخچالی خوشمزه با نشاسته و گردو
5 (100%) 2 votes