طرز تهیه کشمش پلو با مرغ و گردو، ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت کشمش پلو با مرغ

طرز تهیه کشمش پلو با مرغ

 

کشمش پلو با مرغ یکی از انواع پلو ها می باشد که بسیار ساده ولی در عین حال مجلسی و خوش طعم می باشد. شما می توانید به دلخواه مرغ را ریش ریش کنید و یا به صورت درسته و سرخ شده استفاده کنید و یا همانند عکس به صورت فیله شده و خرد شده آن را طبخ کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه باید از کشمش پلویی مرغوب استفاده کنید و به دلخواه می توانید کمی گردو نیز به کشمش اضافه کنید. شما می توانید کشمش پلو با مرغ را برای مهمانی و مجالس خود نیز تهیه کنید. این پلوی جذاب را می توانید در کنار سالاد یا ماست سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه کشمش پلو با مرغ و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کشمش پلو با مرغ

  • برنج ۳ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • کشمش پلویی ۲/۳ پیمانه
  • گردو ۱/۲ پیمانه
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه کشمش پلو ساده با مرغ و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را چندین بار با آب سرد بشورید و به همراه کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. می توانید از ترکیب برنج دودی و ایرانی برای طعم بهتر استفاده کنید. کشمش پلویی را نیز به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید. زرشک را نیز با کمی آب خیس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

در ادامه یک پیاز بزرگ را انتخاب کنید و پوست بگیرید، سپس پیاز را شسته و به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سینه مرغ را که از قبل بی استخوان کردید و به شکل مکعبی ریز خرد کردید به پیاز اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه مرغ را به همراه پیاز خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و بعد کشمش خیس خورده و گردو خرد شده راضافه کنید و کمی دارچین و زعفران اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا یکدست و عطر ادویه ها بلند و کشمش پف کنند.

مرحله چهارم: تهیه کشمش پلو با مرغ

تابه مواد مرغی را از روی حرارت بردارید. برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و نرم شود و بعد آبکش کنید و ته دیگ دلخواه در کف قابلمه قرار دهید و برنج را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.در این هنگام زرشک را به همراه شکر تفت دهید. در انتها برنج ساده را داخل دیس کشیده و مواد مرغی و زرشک را روی برنج ریخته و تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کشمش پلو با مرغ ساده و خوشمزه به روش رستورانی

  1. می توانید مواد مرغی و کشمش را لا به لا پلو بریزید و یا در انتها روی برنج بریزید.
  2. می توانید مرغ را به صورت درسته تهیه کنید و با پلو سرو کنید.
  3. افزودن گردو دلخواه و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه