طرز تهیه کیک توت سفید خیلی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر

دستور پخت کیک توت سفید

طرز تهیه کیک توت سفید

 

کیک توت سفید یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با توت سفید تهیه می شود و در واقع یک کیک بهاری می باشد و شما می توانید به راحتی این کیک را در قالب های مختلف تهیه کنید. برای تهیه کیک های میوه ای بهتر است از قالب میان تهیه استفاده کنید تا بهتر پخته شوند. این کیک شیرینی کمی دارد و می توانید به دلخواه خود مقدار شکر را اضافه کنید و برای تزیین کیک از توت های سفید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک توت سفید را با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک توت سفید

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • پوره توت سفید ۱/۲ پیمانه
  • توت سفید و سالم ۱ پیمانه
  • آب ولرم ۲ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • نمک نوک ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک توت سفید خوشمزه و ساده بهاری

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیزی کنید. قسمت ساقه توت سفید را با چاقو جدا کنید به طوری که توت ها نباید له شوند، سپس به اندازه ۱/۲ پیمانه توت سفید را پوره کنید. آرد و نمک و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده ها را به همراه ۲ ق غذا خوری شکر بزنید تا پفکی و سفید رنگ شود، به طوری که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده ها را به همراه وانیل و مابقی شکر داخل یک ظرف ریخته و بزنید تا کرمی رنگ شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک توت سفید

در ادامه آب ولرم را اضافه کنید و هم بزنید تا کرمی رنگ شود. روغن مایع را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید و در ادامه مخلوط سفیده تهیه شده را اضافه کنید و مواد را در یک جهت فولد کنید و در انتها توت سفیذ درسته را به کیک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک توت سفید

برای پخت کیک باید مواد کیک را داخل قالب مورد نظر که چرب کردید بریزید و سه بار به سطح بکوبید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پخته شود. برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود و مایه کیک را داخل قالب بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک توت سفید بپزد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک توت سفید با فر و بدون فر

  1. می توانید از تمشک یا توت فرنگی بجای تو سفید استفاده کنید.
  2. می توانید از وانیل مایع نیز استفاده کنید.
  3. برای تزیین می توانید از شکلات سفید ذوب شده و کمی توت سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک توت سفید خیلی خوشمزه و ساده با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes