طرز تهیه زولبیا با قالب شیرینی پنجره ای ترد و خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه زولبیا با قالب شیرینی پنجره ای

 

زولبیا از دسته شیرینی های بسیار پر طرفدار در ماه مبارک رمضان می باشد که شما می توانید در مدل ها و شکل های مختلف این زولبیا را با کمک قالب نون پنجره ای یا همان شیرینی پنجره ای تهیه کنید سپس در شهد تهیه شده قرار دهید و میل کنید. میزان پر شهد بودن یا کم شهد بودن زولبیا به زمانی است که شما زولییا را داخل شهد قرار می دهید برای مثال اگر ۱ دقیقه قرار دهید زولبیا شما کم شهد می شود و اگر ۳ دقیقه قرار دهید پر شهد می شود و این بستگی به ذائقه شما دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه زولبیا با قالب شیرینی پنجره ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته گل۱/۲ پیمانه
آرد۱/۲ پیمانه
ماست۲ ق غذا خوری پر چرب
روغن مایع۱ ق غذا خوری
گلاب۲ ق غذا خوری
آب ولرم۱/۲ پیمانه
خمیر مایه۱.۵ ق چای خوری
شکر۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب۱/۳ استکان
آبلیمو تازه۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
گلوکز۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه زولبیا با قالب شیرینی پنجره ای

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا باید شربت بار را تهیه کنید، برای این کار باید شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اصلا نباید با قاشق ابتدا هم بزنید و زمان دهید تا با جوش خوردن شکر ذوب شود، زمانی که جوش آمد آبلیمو تازه را اضافه کنید و بعد از ۲ دقیقه زعفران و گلوکز را اضافه کنید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید و حتما طی تهیه شربت با آبلیمو دور قابلمه را تمیز کنید تا شکرک نزند.

مرحله دوم: تهیه خمیر

ابتدا در آب ولرم شکر را بریزید وخمیرمایه را روی آب بپاشید و ده دقیقه کنار قرار دهید تا عمل بیاید، بعدن شاسته گل را با ماست در ظرفی بریزید و کنار قرار دهید تا نرم شود. وقتی نشاسته کاملا در ماست حل شد مایه خمیر عمل اومده را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و بعد گلاب و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه باید روغن را اضافه کنید و هم بزنید و د رآخر آرد الک شده را اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت مواد شبیه به ماست همزده باشد اگر شل بود کمی آرد اضافه کنید و اگر خیلی سفت شد می توانید کمی آب بزنید، داخل شیر جوش روغن بریزید تا داغ شود.

مرحله چهارم: زولبیا با قالب شیرینی پنجره ای

حالا باید قالب نان پنجره ای را داخل روغن قرار دهید تا گرم شود، دقت کنید قالب زیاد داغ نشود چون مایع بهش می چسبد و جدا نمی شود و اگر خیلی سرد باشد مایه جذب نمی شود، بعد قالب را داخل مواد زولبیا بزنید و داخل روغن بزنید و دقت کنید از بالای قالب مایه بیورن نزند چون از قالب دیگر جدا نمی شود، قالب را تکان دهید و خیلی راحت زولبیا از قالب جدا می شود و بعد داخل شربت بار گرم قرا ردهید و باز ۱ دقیقه خارج کنید و داخل توری قرار دهید تا شربت اضافی خارج شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه زولبیا با قالب شیرینی پنجره ای

  1. می توانید بجای آبلیمو از جوهر لیمو استفاده کنید.
  2. اگر مایه چسبید با کمک چنگال از قالب جدا کنید.
  3. اگر قالب نون پنجره ای نداشتید مواد را داخل قیف ریخته و به صورت گرد داخل روغن سرخ کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه