طرز تهیه پاناکوتا انار قالبی خیلی شیک و خوشمزه و دو رنگ برای 10 نفر مخصوص یلدا

دستور تهیه پاناکوتا انار قالبی

طرز تهیه پاناکوتا انار

 

پاناکوتا انار قالبی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید. پاناکوتا یکی از دسر های ساده با شیر و خامه تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با ژله به صورت لایه ای تهیه کنید. شما می توانید از انواع قالب ها برای تهیه این پاناکوتا انار قالبی را می توانید در انواع قالب ها تهیه کنید ولی قالب پلاستیکی یا فلزی بهترین گزینه برای تهیه ژله و دسر ها هستند زیرا می توانید به راحتی دسر را جدا کنید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاناکوتا انار قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا انار قالبی

  • پودر ژلاتین ۴ ق غذا خوری
  • شیر ۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • پودر ژله انار ۱ بسته
  • آب جوش ۱.۵ پیمانه
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • انار و خلال پسته برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه پاناکوتا انار قالبی خوشمزه و ساده و شیک برای ۱۰ نفر

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید برای این پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و به آن ۱/۲ لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود، سپس داخل کتری کمی آب ریخته و زمانی که جوش آمد کاسه ژلاتین را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شیر و شکر و وانیل را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود نیازی نیست شیر بجوشد و زمانی که حل شد و دانه های شکر دیده نشد باید ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه پاناکوتا سفید

در ادامه مواد را با همزن دستی هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد خامه را بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا روان شود و بعد کم کم به مواد دسر اضافه کنید و هم بزنید و بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه پاناکوتا انار قالبی

ژله انار انار را نیز به همراه ۱.۵ پیمانه آبجوش مخلوط کنید و هم بزنید و بن ماری کنید و از روی حرارت بردارید. حالا قالب مورد نظر را چرب کنید و حالا بستگی به نوع قالبی که استفاده می کنید اگر مانند عکس شبیه انار است باید دانه های انار چیده و ژله نیم بند شده بریزید و به صورت لایه ای از پاناکوتا سفید بریزید و بعد در یخچال قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه صبر کنید تا نیم بند شود و بعد لایه ژله انار و همین طور ادامه دهید تا قالب پر شود و در انتها برای ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود و از قالب خارج کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاناکوتا انار قالبی خوشمزه و شیک

  1. برای بیرون آوردن قالب باید دور تا دور قالب را با چاقو جدا کنید یا با دست بکشید و بعد دسر را خارج کنید.
  2. اگر از قالب پلاسیتکی یا فلزی استفاده می کنید با چرب کردن به راحتی خارج می شود.
  3. به دلخواه می توانید چند قاشق گلاب نیز به مایه پاناکوتا اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه