طرز تهیه کیک مخصوص صبحانه کاکائویی پف دار و ساده

طرز تهیه کیک صبحانه کاکائویی

 

کیک های صبحانه بسیار خوشمزه و ساده هستند و شما می توانید برای وعده صبحانه و عصرانه این کیک ها را تهیه کنید و به همراه چای یا قهوه میل کنید. این کیک گزینه خوبی برای دورهمی ها می باشد و شما می توانید از یک قالب لوف استفاده کنید زیرا بیشتر مدل های کیک های صبحانه داخل قالب های لوف یا مستطیل شکل تهیه می شود. می توانید این کیک با چند قلم مواد تهیه کنید. این کیک ترکیب کیک ساده و کاکائویی می باشد و بافت بسیار خوبی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک صبحانه کاکائویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
آرد۲۵۰ گرم معادل ۲ پیمانه
شکر۱۸۰ گرم معادل ۱ پیمانه
روغن۱۲۰ گرم ۱/۲ پیمانه
آب یا شیر۱/۲ پیمانه یا ۱۱۰ گرم ولرم
وانیل۱/۲ ق چای خوری
نمک۱ پنس
پودر کاکائو۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک صبحانه کاکائویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند، سپس به کمک پیمانه یا ترازو مواد را اندازه گیری کنید، فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید کیک را داخل قابلمه تهیه کنید بهتر است شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و قابلمه را گذاشته تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و به همراه شکر و وانیل برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. در ادامه باید روغن را اضافه کنید را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و بعد شیر ولرم را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم ترکیب کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد داخل مواد باز شود حالا باید ۱/۴ از مواد کیک را بردارید و با پودر کاکائو مخلوط کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک صبحانه کاکائویی

در ادامه باید نیمی از مواد کیک ساده را بریزید و بعد از مواد کاکائویی بریزید و بعد یک لایه از مواد کاکائویی و مجدد ساده و بعد کمی کاکائویی بریزید و با سیخ چوبی طرح بی اندازید و بعد قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک صبحانه کاکائویی

  1. مواد را زیاد هم نزنید وگرنه مواد سفت می شود و بافت کیک پنبه ای نمی شود.
  2. می توانید مواد را بیشتر با پودر کاکائو مخلوط کنید.
  3. به دلخواه می توانید از موز نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک مخصوص صبحانه کاکائویی پف دار و ساده
3.7 (73.33%) 3 votes