طرز تهیه حلوا کاراملی کشی زعفرانی با طعمی فوق العاده + ویدیو

دستور پخت حلوا کاراملی

طرز تهیه حلوا کاراملی

 

حلوا کاراملی یکی انواع حلوا ها می باشد که که با شکر کاراملی شده تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. حلوا ها یکی میان وعده و دسر های سنتی ایرانی می باشد که بسیار مقوی است و می توانید برای مراسمات مذهبی و ماه مبارک رمضان می توانید برای افطار تهیه کنید و به دلخواه می توانید با مهر یا قاشق به دلخواه به آن شکل دهید و با پرک بادام و گل محمدی تزیین کنید. بافت این حلوا بسیار نرم و کش دار می باشد و رنگ بسیار جذابی دارد و طعم زعفران در این حلوا کاراملی بسیار محسوس است. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا کاراملی کشی زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید..

مواد لازم برای حلوا کاراملی شهد کاراملی

  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • آبجوش ۱/۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد حلوا کاراملی

  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • زعفران سابیده شده به مقدار لازم
  • هل ۲ عدد
  • کره ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه حلوا کاراملی کشی خوشمزه

مرحله اول: کاراملی کردن شکر

طرز تهیه ترحلوای شیرازی

مرحله اول : مخلوط کردن شیر و آب

شکر را داخل یک ظرف رویی بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا شکر با حرارت آرام آرام کم ذوب و کاراملی شود. دقت کنیدفقط کافی ظرف شکر را کمی تکان دهید تا به حرارت به همه قسمت های شکر منتقل شده و شکر کم کم ذوب شود. این مرحله ممکن است کمی زمان بر می باشد، فقط کافی شکر نسوزد وگرنه شکر تلخ می شود.

مرحله دوم : غلیظ شدن حلوا

مرحله دوم: تهیه کاراملی

وقتی شکر به حل شد باید آبجوش را کم کم اضافه کنید. در این زمان کارامل سفت می شود و بعد حرارت را کمی بیشتر کنید و اجازه دهید تا کارامل داخل آبجوش حل شود و نیازی به غلیظ شدن شهد نیست فقط کافی است در آب جوش حل شود. شهد کاراملی ما آماده است و کنار بگذارید.

مرحله سوم: تهیه شهد زعفرانی

در ادامه برای تهیه شهد زعفرانی باید آب را داخل قابلمه بریزید و شکر را اضافه کنید و بدون هم بزنید و روی حرارت کم قرار دهید و اجازه دهید تا شکر بدون همزدن حل شود و بعد گلاب و زعفران و هل را اضافه کنید و بعد از چند جوش را روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا کاراملی

آرد را الک کنید و درون تابه بریزید و با حرارت کم حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی نباید تغییر رنگ دهید. در ادامه کره و روغن مایع را اضافه کنید و مداوم هم بزنید و بعد شهد زعفرانی و کاراملی را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا حلوا یکدست شود و آب اضافی آن تبخیر شود. سپس داخل بشقاب سرو بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا کاراملی خوشمزه زعفرانی

  1. آرد نباید تغییر رنگ دهد.
  2. هنگام اضافه کردن شهد باید شعله را کم کنید و یا خاموش کنید.
  3. حلوا را بیش از اندازه تفت ندهید تا خشک نشود.
  4. نیازی نیست شربت زعفرانی خیلی غلیظ و قوام پیدا کند وگرنه خشک می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه