طرز تهیه دنت شکلاتی خانگی خوشمزه و حرفه ای با خامه و نشاسته ذرت

طرز تهیه دنت شکلاتی

 

یکی از محبوب ترین صبحانه ها و میان وعده برای بچه ها و بزرگسال می باشد که اگر در منزل تهیه شود بسیار سالم تر و مقرون به صرفه می باشد. اما نام دنت مستعار کلمه دانیل کوچک است، شخصی به نام ایساک کاراسو در سال ۱۹۱۹ یک شرکت تجاری لبنی را در بارسلونا تاسیس کرد و به خاطر فرزندش اسم شرکت را دنت گذاشت. رشد دنت در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۶بسیار چشم گیر بود. دنت شکلاتی نیز یکی از محصولات این کارخانه بزرگ بود که در همه دنیا بسیار مشهور است. تهیه دنت شکلاتی در منزل بسیار آسان بوده فقط تمام نکاتی را که به شما خواهیم گفت رعایت کنید تا یک دنت شکلاتی بی نظیر داشته باشید. امروز در پارسی دی دنت شکلاتی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری سر پر
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
شکر۱/۲ پیمانه
دارچین۱/۴ ق چایخوری
شیر۳ پیمانه
خامه صبحانه۲ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکلات شیرین۲ عدد

طرز تهیه دنت شکلاتی

مرحله اول : مخلوط کردن مواد

ابتدا نشاسته و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و دوبار الک می کنیم تا دانه های درشت هر دو الک شود سپس شکر و دارچین را به اضافه کنید و هم بزنید در انتها شیر و خامه را افزوده و برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد به اصطلاح جا باز کند.

مرحله دوم : جوشاندن مواد

مخلوط فوق را به روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا به غلظت ماست برسد این مرحله بسیار مهم است زیرا نباید هیچ گلوله ای دورن آن دیده شود حتما مدام هم بزنید و حرارت خیلی ملایم باشد نباید مواد جوش بخورد.

مرحله سوم : افزودن کره

بعد از اینکه مواد دنت شکلاتی به غلظت رسید کره و شکلات و وانیل را افزوده و هم بزنید سپس بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک شود اگر گلوله آرد یا کاکائو داخلش دیده می شد نگران نباشید می توانید مواد را یکبار از صافی رد کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم : تهیه دنت شکلاتی

دنت شکلاتی را در ظرف مورد نظر بریزید در این مرحله می توانید انواع مغزها را به آن اضافه کنید مثلا فندوق یا بادام خرد شده را مخلوط کنید و داخل ظرف ریخته و برای ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید حتما روی ظرف را سلفون بکشید تا رویه نبندد بعد از گذشت ۳ ساعت دنت شکلاتی ما حاضر است آن را با صبحانه خود میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دنت شکلاتی

  1. می توانید کاکائو را حذف کنید و مقداری نشاسته بیشتر و زعفران بزنید تا دنت زعفرانی داشته باشید.
  2. می توانید با حذف کاکائو دنت ساده وانیلی داشته باشید.
  3. دنت شکلاتی را داخل ظرف تک نفره می توانید بربزید و با انواع میوه ها برای مهمونی و دورهمی استفاده کنید.
  4. وقتی دنت شکلاتی را از روی حرارت بر میدارید بگذارید کمی در دمای محیط خنک شود سپس در یخچال بگذارید.
  5. کیفیت پودر کاکائو در رنگ دنت شکلاتی بسیار تاثیر دارد.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه