طرز تهیه اشترودل شکلاتی با خمیر هزارلا آماده فوری و خوش طعم در خانه

دستور پخت اشترودل شکلاتی

طرز تهیه اشترول شکلاتی

 

اشترودل شکلاتی یکی از انواع اشترودل های خانگی می باشد و مخصوص کسانی می باشد که طعم و مزه شکلاتی را دوست دارند. اشترودل شکلاتی با خمیر هزارلا یکی از روش های فوری برای داشتن یک شیرینی خانگی خوشمزه می باشد که می توانید به سرعت این اشترودل شکلاتی را تهیه کنید. برای تهیه این رسپی باید ابتدا خمیر هزارلا را از لوازم قنادی یا فروشگاه تهیه کنید و یا می توانید خودتان در خانه یک خمیر خانگی تهیه کنید ولی خمیر هزارلا بافتی بسیر متفاوت تر دارد و خمیرهای خانگی نمی توانند در حین پخت لایه لایه شوند، پس بهتر است یک خمیرهزارلا تهیه کنید و در یخچال داشته باشید و هر موقع که هوس یک شیرینی خانگی کردید اشترودل شکلاتی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی اشترودل شکلاتی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

>مواد لازم برای تهیه اشترودل شکلاتی

  • خمیر هزارلا ۱ بسته
  • شکلات تخته ی ۱ بسته
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه اشترودل شکلاتی خوشمزه با خمیر آماده

مرحله اول: آماده سازی خمیر

ابتدا با خمیر هزارلا را از ۳ ساعت قبل از فریزر خارج کنید و در یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد و یخ آن باز شود و کم کم نرم شود. سپس روی میز کار قرار دهید و بهتر است دور تا دور خمیر با رولت بر یا چاقو خیلی کم برش بزنید تا خمیر هوا گیری شود.

مرحله دوم: پیچیدن خمیر

در ادامه باید خمیر را داخل سینی فر که کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و کاغذ روی آن را بردارید. حالا باید شکلات تخته ی را در وسط خمیر قرار دهید. شکلات باید ۲ سانت از بالای خمیر و ۶ سانت از اطراف با خمیر فاصله داشته باشد. حالا باید همانند شکل های زیر ایده بگیرد و بالا و پایین خمیر را برش بزنید و بعد به طور یک اندازه روی خمیر برش های ایجاد کنید و خمیر را روی شکلات بیاورید.

مرحله سوم: رومال کردن

شما می توانید از عکس های بالا ایده بگیرید و خمیر را بپچید. سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و زرده را با کمی زعفران به دلخواه بزنید تا از لختگی خارج شود و روی خمیر را رومال کنید. شما می توانید خمیر را نصف کنید در دو اندازه کوچک اشترودل شکلاتی را تهیه کنید.

مرحله چهارم: پخت اشترودل شکلاتی

فر را از قبل با دمای ۲۲۰ گرم کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید در دمای ۲۲۰ الی ۲۰۰ قرار دهید و بعد از آن باید حرارت را به ۱۸۰ کاهش دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا اشترودل شکلاتی پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اشترودل شکلاتی خوشمزه و سریع و راحت

  1. می توانید از هر نوع شکلات با درصد دلخواه استفاده کنید.
  2. حتما باید اشترودل شکلاتی با خمیر هزارلا را به صورت دو مرحله پخت کنید تا ابتدا با حرارت بالا لایه های خمیر باز شود.
  3. برای فر های برقی باید دمای اولیه را روی ۲۰۰ و بعد ۱۶۵ تنظیم کنید.
  4. می توانید از شکلات سکه ی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه