طرز تهیه حلوا با شیره خرما (تیره) مجلسی و ساده با آرد گندم + ویدیو

دستور تهیه حلوا با شیره خرما

طرز تهیه حلوا با شیره خرما

 

حلوا با شیره خرما یکی از حلوا های بسیار ساده و خوشمزه است که قرار است با شیره خرما تهیه شود. این حلوا رنگ تیره ای دارد و گزینه مناسبی برای مراسمات مذهبی و ماه مبارک رمضان است. شما می توانید این حلوا مقوی را برای میان وعده برای بچه های خود تهیه کنید. شیره خرما همان خواص خرما را دارد و حاوی آهن و فسفر می باشد و می تواند جایگزین خوبی برای کسانی که دیابت دارند و یا دوست دارند رژیم غذایی بگیرند و قند را حذف کنند. طبع شیره خرما گرم است و جالب بدانید که شیره خرما در بین همه شیره ها بهترین نوع می باشد زیرا با همه مزاج ها هماهنگ است و بسیار انرژی زا می باشد. این حلوا برای کودکان و دانش آموزان بسیار مفید است زیرا باعث افزایش قدرت یادگیری آن ها می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا با شیره خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا با شیره خرما

  • آرد سنگک ۱ پیمانه
  • شیره خرما ۱/۴ پیمانه
  • آب ۳/۴ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • روغن جامد یا کره ۱/۴ پیمانه
  • پودر هل ۱/۴ ق چای خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه حلوا با شیره خرما

مرحله اول: تهیه شیره حلوا

ابتدا باید شیره حلوا را آماده کنید. شما می توانید از شیره انگور نیز استفاه کنید و در نظر داشته باشید اگر شیره خیلی غلیظ بود ۱/۲ پیمانه بریزید و اگر شیره شما کم شیرین و رقیق بود ۱ پیمانه بریزید. در ادامه شیر و آب و گلاب و هل و کمی زعفران را داخل شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا مواد در آب حل و یکدست شود. دقت کنید نیازی نیست مواد بجوشد در حدی که گرم شود کافی می باشد. شیره را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد را داخل تابه ریخته و الک کنید. آرد را داخل تابه ریخته و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه آرد را تفت دهید تا کمی طلایی شود. اگر دوست دارید حلوای تیره تری داشته باشید باید بیشتر آرد را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و تیره تر شود ولی اگر دوست دارید حلوای شما روشن تر باشد باید آرد کمتر تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه آرد را الک کنید و از تابه خارج کنید. در تابه روغن و کره یا روغن جامد را بریزید و هم بزنید تا روغن و کره ذوب شوند. سپس مخلوط آرد را اضافه کنید و آرد را داخل روغن برای ۲ دقیقه سرخ کنید. در ادامه باید شربت را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوای شیره خرما بدون شکر

در ادامه مواد را باید سریع و مداوم هم بزنید تا به خورد آرد و روغن برود و کم کم حلوا جمع شود و داخل تابه به صورت گهواره شود. سپس داخل دیس بکشید و به دلخواه با پودر پسته و نارگیل تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا با شیره خرما

  1. دقت کنید وقتی شربت را اضافه کردید باید حرارت خیلی کم باشد تا شربت سریع تبخیر نشود.
  2. اگر شربت را زیاد بجوشانید حلوا خشک می شود.
  3. حتما از آرد سبوس دار استفاده کنید.
  4. به دلخواه می تو.انید از دارچین نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه