طرز تهیه ترافل خرما بسیار ساده و مجلسی با گردو و بدون بیسکویت

ترافل خرمایی

 

یک میان وعده سالم و مقوی است. ترافل خرما مناسب پذیرایی و مهمانی ها و مراسمات مختلف می باشد. شما می توانید برای تامین انرژی روزانه یا هر وقت احساس ضعف یا گرسنگی کردید این ترافل ها را میل کنید. شما می توانید ترافل خرما را برای کودکان خود تهیه کنید، تا در مدرسه یا دانشگاه همراه خود داشته باشند. همچنین یک ایده ناب برای مراسمات مذهبی می باشد. شاید گاهی اوقات شما زمان کافی برای تزئین خرما ندارید، برای این مواقع می توانید ترافل خرمایی را تهیه کنید. از خواص خوب خرما می توان به تقویت سیستم ایمن بدن و بالا بردن انرژی اشاره کرد، به دلیل داشتن فیبر بالا مدت زمان بیشتری به شما انرژی می بخشد، گوارش را بهبود می بخشد، برای درمان کم خونی بسیار مفید است زیرا خرما غنی از آهن می باشد که سطح هموگلوبین خون را بالا می برد. امروز در پارسی دی ترافل خرما مجلسی با گردو بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم که همراه چایی داغ فوق العاده می شود داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خرما۴۰۰ گرم
گردو۳ ق غذاخوری
کره۱ ق غذا خوری
کنجد۳ ق غذا خوری
پودر گل سرخ۳ ق غذا خوری
پودر پسته۳ ق غذا خوری
پودر نارگیل۳ ق غذا خوری
هل و دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه ترافل خرما با گردو

مرحله اول : آماده سازی خرما

ابتدا خرما را خوب بشورید و بگذارید تا خشک شود. سپس هسته خرما را جدا کنید. شما می توانید پوست خرما را بگیرید یا با همان پوست میکس کنید.

مرحله دوم : تفت دادن خرما

داخل تابه کره را بریزید تا ذوب شود. سپس خرما را به تابه اضافه کنید و به همراه کره کمی تفت دهید تا نرم شود. ۵ دقیقه برای تفت دادن کافی می باشد. سپس به آن کمی هل و دارچین بزنید.

مرحله سوم : له کردن

خرما را با پشت چنگال کاملا له کنید. گردو خرد شده و آسیاب شده را به آن اضافه کنید تا مواد یکدستی بدست بیاید، یا می توانید داخل میکسر ریخته و له کنید. البته اگر از میکسر استفاده می کنید برای اینکه خرما به تیغه ی آن نچسبد و  بهتر له شود باید ۲ تا بیسکویت ساقه طلایی به همراه آن داخل میکسر بریزید.

مرحله چهارم : تهیه ترافل خرمایی

دست های خود را کمی چرب یا مرطوب کنید. سپس از مواد خرمایی برداشته و در دست آن را گرد کنید و به آن حالت دهید. بعد از گرد کردن ترافل ها آن ها را به دلخواه داخل پودر پسته و بقیه پودر ها بزنید، تا در رنگ های مختلف و مزه های متفاوت ترافل ها را تهیه کنید. همه مواد را به همین صورت تهیه کنید و داخل یک سینی قرار دهید و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترافل خرما بدون بیسکویت

  1. می توانید شکلات را ذوب کنید و ترافل خرمایی را با شکلات کاور کنید.
  2. به دلخواه می توانید به مواد فوق کشمش و انواع مغزها را اضافه کنید.
  3. برای خارج کردن پوست خرما باید آن را ۳ دقیقه در آب در حال جوش بریزید سپس داخل آب سرد ریخته و به راحتی پوست آن را جدا کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه