طرز تهیه حلوا گردویی ساده و خوش طعم با برنج و شیره انگور

طرز تهیه حلوا گردویی

 

یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی است و یک دسر یا میان وعده خوشمزه و پر انرژی می باشد. حلوا از قدیم به عنوان یک شیرینی خوشمزه رایج بین ایرانی ها سرو می شده و به دلیل موادی که در آن استفاده می شود انرژی زیادی در بدن تولید می کند. حلوا انواع و اقسام مختلفی دارد و در بیشتر شهرها به صورت های مختلف تهیه می شود و مواد اولیه تهیه آن برحسب نوع آن که تهیه می شود متفاوت است و جزء اصلی مراسمات مذهبی به خصوص در ایام ماه رمضان و محرم و صفر است. گردو سرشار از آنتی اکسیدان است و اسید چرب امگا۳ را دارا می باشد و شما به دلخواه می توانید مقدار گردو را بیشتر بریزید هر چقدر مقدار گردو بیشتر باشد این حلوا خوشمزه تر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا گردویی با برنج و شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه باشید.

مواد لازم 

گردو۱ پیمانه
برنج نیم دانه۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیره انگور۱/۴ پیمانه
آب۸ پیمانه
کره۵۰ گرم

طرز تهیه حلوا گردویی با برنج و شیره انگور

مرحله اول: آماده سازی

برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و آبش را تعویض کنید می توانید از برنج دانه بلند نیز استفاده کنید ولی بهتر است از برنج نیم دانه استفاده کنید شما می توانید از هر نوع شیره که دوست دارید استفاده کنید گردو را اندازه کنید و دو بار از چرخ گوشت رد کنید و یا از غذاساز برای له کردن گردو استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک قابلمه گردو به همراه برنج خیس شده و شکر و آب را بریزید و خوب هم بزنید و ابتدا روی حرارت با شعله زیاد بگذارید تا به جوش بیاد بعد شعله را کم کنید و هم بزنید تا شکر ذوب شود و کم کم بوی خامی گردو گرفته شود این حلوا ممکن است تا ۳ ساعت پخته شود باید رنگ حلوا تیره شود.

مرحله سوم: افزودن شیره انگور

در ادامه وقتی بوی خامی گردو گرفته شد شیره انگور و کره را اضافه کنید و مدام هم بزنید و تند هم بزنید تا آب اضافی آن کشیده شود و حلوا وسط قابلمه جمع شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا گردویی

در ادامه حلوای پخته شده را داخل دیس فلزی بریزید و با پشت قاشق پهن کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس با چاقو به صورت لوزی برش بزنید و با گردو یا انواع مغزها تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا گردویی ساده

  1. می توانید به دلخواه مقدار گردو را بیشتر بریزید و یا نیم کوب کنید تا زیر دندان احساس شود.
  2. اگر حلوای کم شیرین دوست دارید مقدار شکر را کمتر بریزید.
  3. پخت این حلوا از ۲ الی ۴ ساعت متغیر است.
  4. سینی را بهتر است چرب کنید تا برش ها راحت تر جدا شود.
  5. دائما با شعله کم هم بزنید تا ته نگیرد و خوب پخته شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه