طرز تهیه حلوا قالبی مجلسی با طعم زعفران و آرد گندم ساده و شیک

طرز تهیه حلوا مجلسی قالبی

 

حلوا ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید این حلوا ها را در طعم و مزه های مختلفی تهیه کنید. اما حلوا های قالبی که امروزه بسیار ترند است و برای مهمانی و مناسبت های مذهبی یکی از بهترین گزینه ها هستند که می توانید این حلوا ها را به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید از قالب های سیلیکونی استفاده کنید و حلوا را بعد از قالب زدن روی نان بستنی قرار دهید و یا می توانید داخل کپسول یا سینی نیز قرار دهید و روی آن کمی پودر پسته یا گل محمدی بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا مجلسی قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد گندم یا سنگک۲.۵ پیمانه
روغن (مخلوط روغن مایع و کره و روغن جامد)۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
شکر۲ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
هلبه میزان دلخواه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار دلخواه

طرز تهیه حلوا مجلسی قالبی

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و زمانی که ریز جوش زد و شکر حل شد باید گلاب و زعفران را اضافه کنید و بعد از چند جوش از روی حرارت بردارید، نیازی نیست شربت غلیظ شود وگرنه حلوا شما خشک می شود در حدی که شکر حل شود کافی است.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در ادامه آرد را الک کنید و داخل تابه بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی آرد تغییر رنگ دهد و بوی خوش آرد بلند شود، هر چقدر آرد بیشتر تفت بخورد رنگ حلوای شما تیره تر می شود و هر چقدر کمتر تفت بخورد رنگ حلوا روشن تر می شود.

مرحله سوم: افزودن روغن

در ادامه باید روغن را اضافه کنید، روغن را باید کم کم به مواد اضافه کنید زیرا روغن خور آرد ها باهم متفاوت است و ممکن است کمتر روغن بخواهد پس روغن را اضافه کنید کنید و با هر بار افزودن خوب هم بزنید تا به خورد آرد برود، وقتی روغن را اضافه می کنید ممکن است حلوا شل شود ولی با هم زدن کم کم حلوا سفت می شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا مجلسی قالبی

در ادامه باید شربت تهیه شده را کم کم به مواد اضافه کنید و با  هر بار افزودن خوب هم بزنید تا به خورد حلوا برود و حلوا کاملا جمع شود و به اصطلاح گهواره شود، حالا قالب های مورد نظر را آماده کنید و از مواد حلوا داخل آن بریزید و برای ۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بعد از قالب خارج کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا مجلسی قالبی

  1. شربت را داغ به آرد و روغن اضافه کنید.
  2. کره طعم حلوا را بسیار بی نظیر می کند و باعث نرم شدن بافت حلوا می شود.
  3. بهتر است روغن ها را به تناوب داخل یک پیمانه یا لیوان ریخته و به حلوا اضافه کنید.
  4. این حلوا بیشتر مناسب قالب زدن می باشد و برای ماسوره زده کمی سفت است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه حلوا قالبی مجلسی با طعم زعفران و آرد گندم ساده و شیک
3.6 (72%) 5 votes