طرز تهیه جامبو شلز با اسفناج و سس مخصوص و پنیر در فر

طرز تهیه جامبو شلز با اسفناج

 

یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه و ساده است که بدون مرغ و پنیر و اسفناج تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. اگر شما طعم و مزه گوشت یا مرغ را در جامبو شلز یا همان پاستا صدفی دوست ندارید می توانید این غذای جذاب را تهیه کنید. طعم و مزه اسفناج با پاستا شکم پر فوق العاده خوشمزه می شود. اسفناج یکی از سبزی های بسیار پر کاربرد است که برای رفع کم خونی بسیار مناسب است. اما این جامب شلز جذاب را می توانید برای مهمانی و مراسمات مختلف خود تهیه کنید. جامبو شلز با اسفناج درفر تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه جامبو شلز با اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

جامبو شلز۱ بسته
سیر۲ حبه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
اسفناج۲۰۰ گرم
پنیر ریکوتا یا پیتزا۱۲۵ گرم
رنده پوست لیموترش۱/۲ ق چای خوری
پنیر پارمسانبه مقدار لازم
فلفل قرمزبه دلخواه

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

روغن زیتون۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
ریحان خشک۲ ق چای خوری
پودر فلفل قرمز۱/۴ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
شکر۱/۲ ق چای خوری
کره۲ ق چای خوری
گوجه۵ عدد
آب۱/۴ پیمانه
آویشن۱/۲ ق چای خوری
اورگانو۱ ق چای خوری

طرز تهیه جامبو شلز با اسفناج

مرحله اول: تهیه سس مخصوص

ابتدا برای تهیه این غذای خوشمزه باید سس مخصوص به آن را تهیه کنید. برای تهیه سس ابتدا کیم روغن داخل تابه ریخته و پیاز خرد شده را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا سبک شود. سیر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا نسوزد. بعد ریحان و نمک و فلفل قرمز و شکر را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در ادامه کره را به همراه گوجه پوره شده و آب اضافه کنید و در انتها آویشن و اورگانو را افزوده و هم بزنید تا سس غلیظ و یکدست شود.

مرحله دوم: آماده سازی جامبو شلز

در ادامه فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود. داخل یک قابلمه آب و کمی روغن و نمک ریخته تا به جوش بیاید. سپس پاستا را اضافه کنید و بگذارید کمی نرم شود. پاستا را نباید زیاد بگذارید له شود وگرنه حالت خود را از دست می دهد. پاستا را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

روغن زیتون را داخل تابه ای ریخته تا گرم شود. سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه روغن زیتون کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. اسفناج را به همراه سیر تفت دهید تا سبک شود و آب اضافی اسفناج پاک شده کشیده شود. در ادامه پنیر ریکوتا و پوست لیموترش را اضافه کنید و بعد نمک و فلفل سیاه و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت جامبو شلز  با اسفناج

سس تهیه شده را کف ظرف پیرکس مورد نظر بریزید. حالا جامبو شلز ها را با کمک یک قاشق از مواد میانی تهیه شده پر کنید و روی سس قرار دهید و در انتها مجدد کمی از سس تهیه شده بریزید و به مدت ۲۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جامبو شلز با اسفناج

  1. می توانید به دلخواه در انتها کمی پنیر پارمسان روی مواد بریزید.
  2. می توانید داخل تابه دو طرفه نیز این غذا را تهیه کنید.
  3. رنده پوست لیموترش باید فقط قسمت زردی لیموترش باشد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه