طرز تهیه شیرینی انار و شکلات قالبی شیک و سریع برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی انار و شکلات

 

یکی از راحت ترین و ساده ترین شیرینی ها می باشد که نیازی به فر ندارید. شما می توانید بدون داشتن ابزار خاصی این شیرینی ساده و فوری را برای پذیرایی تهیه کنید. فقط برای تهیه این شیرینی کافی شما از یک قالب در سایز و اندازه دلخواه استفاده کنید. برای تهیه این شیرینی شما به سه قلم مواد نیاز دارید که به راحتی در خانه ها قابل دسترس است. اگر مهمان سر زده برای شما آمد و شما برای پذیرایی زمان کافی ندارید این شیرینی را به سرعت می توانید تهیه کنید. بهتر است برای تهیه این شیرینی از یک قالب سیلیکونی استفاده کنید تا کار شما تمیز از آب دربیاید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی انار و شکلات شیک و سریع را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شکلات تخته ای۱ بسته
انار دان شده۱/۲ پیمانه
ویفر شکلاتی یا بیسکویت پتی پور۱ بسته

طرز تهیه شیرینی انار و شکلات مناسب پذیرایی و نوروز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا انار را از وسط برش بزنید و دان کنید. شکلات مورد نظر را که می توانید از شکلات تخته ای رنگی برای زیبایی کار استفاده کنید و یا از شکلات تلخ یا شیری که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. شکلات را خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید.

مرحله دوم: بن ماری کردن

یک کتری را پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. کاسه شکلات را روی بخار کتری قرار دهید و مداوم هم بزنید تا شکلات ذوب شود. می توانید برای بن ماری کردن شکلات از مایکروفر و یا سولاردم استفاده کنید. بدین صورت که کاسه شکلات را برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه قالب مورد نظر را روی میز کار قرار دهید و با کمک قاشق شکلات بن ماری شده را داخل آن ریخته و خوب همه جای قالب را پوشش دهید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. مجدد از یخچال خارج و یکبار دیگر این کار را تکرار کنید تا شکلات موقع خارج شدن نشکند.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی انار و شکلات فوری

ویفر یا بیسکویت و یا کیک مورد نظر را خرد کنید و با انار مخلوط کنید. حالا داخل قالب ها را با کمک مواد پر کنید. مجدد روی آن شکلات ذوب شده بریزید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. سپس به راحتی از قالب خارج کنید. در انتها با شکلات رنگی آن را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی انار و شکلات فوری و شیک 

  1. می توانید از مغزیجات دلخواه در تهیه این شیرینی استفاده کنید.
  2. از شکلات با کیفیت استفاده کنید تا مزه شیرینی شما خوب شود.
  3. قالب سیلیکونی نیازی به چرب کردن ندارد و به راحتی شکلات بعد از سفت شدن خارج می شود.
  4. می توانید از قالب های پلی کربنات نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه