طرز تهیه شیرینی سه آرد ساده و خوشمزه با سه رنگ و بدون فر

طرز تهیه شیرینی سه آرد

 

همان طور که از نامش پیداست از سه آرد مختلف تشکیل شده است و طرز تهیه آسانی دارد و می توانید برای عید تهیه کنید. برای پخت این شیرینی نیاز به فر نیست و با چند قلم مواد و بدون فر می توانید شیرینی سه آرد را تهیه کنید. طعم و مزه این شیرینی شبیه شیرینی نخودچی می باشد ولی شما می توانید در رنگ ها و طعم های مختلف مانند کاکائویی یا ساده و زعفرانی این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی سه آرد بدون فر را در سه رنگ به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد شیرینی۱ پیمانه
آرد نخودچی۲/۳ پیمانه
آرد برنج۱/۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد۲ ق غذا خوری
پودر هل۱ ق مربا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پودر قند۱ پیمانه

طرز تهیه شیرینی سه آرد بدون فر

مرحله اول: تفت دادن آرد

این شیرینی چون نیازی به پختن و فر ندارد باید آرد ها را تفت دهید برای این کار ابتدا آرد شیرینی پزی یا همان آرد سفید را داخل تابه ریخته و با دمای کم شروع به تفت دادن کنید به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود سپس به ترتیب آرد نخودچی را افزوده و ۵ دقیقه دیگر هم بزنید در ادامه آرد برنج را هم اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر تفت بدهید تا بوی خامی آردها برطرف شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

آرد ها را دو بار الک کنید سپس مجدد داخل تابه ریخته و به آن کره و روغن را اضافه کنید و سریع و تند هم بزنید تا جذب آرد شود سپس در ادامه پودر هل و وانیل را افزوده و هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و پودر قند را الک کنید و هم بزنید تا خمیر تهیه شود.

مرحله سوم : تهیه شیرینی سه آرد بدون فر

صبر کنید تا خمیر خنک شود سپس از مواد به اندازه کوچکی بردارید و در دست گرد کنید و به دلخواه روی آن مهر بزنید و یا می توانید با شکلات آب کرده تزئین کنید یا می توانید داخل قالب سیلیکونی ریخته و طرحدار بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی سه آرد

  1. این شیرینی را در ظرف دربسته به مدت طولانی می توانید نگهداری کنید.
  2. می توانید آرد ها را بعد از الک شدن از روی حرارت بردارید و به آن روغن آب شده و کره آب شده بریزید و خمیر را تهیه کنید.
  3. آرد ها را زیاد تفت ندهید که تغییر رنگ دهید و حتما حرارت باید ملایم باشد زیرا آرد نخودچی زود می سوزد.
  4. بجای پودر قند می توانید از شکر دانه ریز نیز استفاده کنید.
  5. می توانید مواد شیرینی را دو قسمت کنید و به یک قسمت پودر کاکائو یا زعفران نیز اضافه کنید تا شیرینی را در رنگ های مختلف داشته باشید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی سه آرد ساده و خوشمزه با سه رنگ و بدون فر
5 (100%) 2 votes