طرز تهیه شیرینی قندی سبزواری ساده و آسان و بسیار خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت شیرینی قندی سبزواری

طرز تهیه شیرینی قندی سبزواری

 

شیرینی قندی سبزواری یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی با چند قلم مواد تهیه کنید و در واقع با یک خمیر می توانید چند توع شیرینی در طعم های مختلف تهیه کنید. شما می توانید با افزودن کمی زعفران این شیرینی را به صورت زعفرانی تهیه کنید. اما شیرینی قندی سبزواری را می توانید همانند دیگر شیرینی با فر و بدون فر تهیه کنید. اما این شیرینی همانند دیگر شیرینی ها عید کمی حساس است و باید تمام مواد وزن شوند تا نتیجه نهایی با کیفیت باشد. این رسپی با دستور یکی از اساتید شیرینی پزی می باشد که می توانید به راحتی و با خیال راحت این شیرینی را آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی قندی سبزواری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی قندی سبزواری

  • روغن کاملا جامد ۱۵۰ گرم
  • پودر قند ۱۲۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • تخم مرغ کامل ۱ عدد
  • آرد سفید ۱۷۵ گرم
  • آرد برنج ۲۰۰ گرم
  • گلاب ۱ الی ۲ ق سوپ خوری
  • پودر هل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی قندی سبزواری با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را وزن کنید. روغن جامد را باید یک بار ذوب کنید و بعد بگذارید داخل یخچال تا کاملا سفت شود. دقت کنید تمام روغن های موجود در بازار به صورت نیمه جامد هستند و این عمل را باید انجام دهید تا روغن کاملا سفت شود. پودر قند را الک کنیدذ تا نرم شود و دانه درشتی داخل آن نماند.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه روغن و پودر قند نرم شده را داخل کاسه ریخته و به مدت ۴ دقیقه با همزن برقی بزنید تا روغن روشن و پوک شود. دقت کنید در حین هم زدن با لیسک دور کاسه را تمیز کنید تا همه روغن هم بخورد. زرده تخم مرغ را به همراه تخم مرغ کامل و پودر هل اضافه کنید و با دور متوسط بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی قندی سبزواری

آرد ها را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. آرد ها را با تدریج اضافه کنید و با نوک انگشت یا لیسک مخلوط کنید تا مواد کم کم منسجم و خمیر نرمی بدست بیاید، باید گلاب را کم کم اضافه کنید.. باید خمیر به طوری باشد که وقتی گلوله ای از آن بر می دارید اصلا نباید ترک داشته باشد. خمیر را داخل نایلون قرار دهید و به ۶ ساعت در یحچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی قندی سبزواری

در ادامه خمیر را بین دو نایلون به قطر ۳ الی ۴ میل باز کنید و با مهر و کاتر دلخواه برش بزنید و شیرینی را داخل سینی فر چیده و روی آن کمی پود پسته و خلال اضافه کنید و سینی را به مدت ۱۰ الی ۸ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید. برای پخت بدون فر شیرینی را داخل تابه قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی قندی سبزواری ساده و خوشمزه

  1. برای فر های برقی و توستر باید ۱۵۵ درجه را تنظیم کنید.
  2. می توانید کمی زعفران اضافه کنید.
  3. گلاب را کم کم اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه