طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی ساده و سریع و شیک برای پذیرایی + فیلم

دستور پخت ترافل کره بادام زمینی

طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی

 

ترافل کره بادام زمینی یکی از خوشمزه ترین تنقلات است که می توانید به راحتی آن را برای یک عصرانه خوشمزه در کنار چای و قهوه دلچسب می شود. این ترافل خوشمزه نیازی به فر ندارد و با بیسکویت تهیه می شود. شما می توانید بیسکویت پتی پور یا داجستیو استفاده کنید. شما می توانید به دلخواه از کمی شکلات آب شده استفاده کنید. کره بادام زمینی یکی از انواع کره ها می باشد که در سال ۱۱۸۲ توسط مارسلوس تبدیل به یکی خوشمزه ترین خوراک های دنیا می باشد. اما کره سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد و باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی به شما آموزش خواهیم داد همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترافل کره بادام زمینی

  • بیسکویت داجستیو ۷ عدد
  • کره بادام زمینی ۲۳۰ + ۵۰ گرم معادل ۱ پیمانه
  • کره ۱۲۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۱.۵ پیمانه

طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی ساده و فوری

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

بیسکویت را در ابتدا باید پودر کنید برای این کار می توانید از بیسکویت دلخواه خود استفاده کنید. بیسکویت را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا له شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه کره را روی حرارت قرار دهید و یا برای ۱دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود. داخل یک کاسه بیسکویت پودر شده را به همراه کره ذوب شده و پودر قند و کره بادام زمینی بریزید و خوب مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست بدست بیاید.

مرحله سوم: استراحت مواد

در ادامه وقتی خمیر نرم و لطیفی بدست آمد باید با کمک یک اسکوپ از مواد بردارید و در دست خوب گرد کنید و داخل یک سینی قرار دهید. اگر اسکوپ ندارید می توانید از مواد با دست برداشته و گرد کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مسنجم شود.

مرحله چهارم: تهیه ترافل کره بادام زمینی

شکلات تخته ای را خرد کنید و بن ماری کنید. برای این کار یک کتری را روی حرارت قرار دهید و کاسه را روی بخار آب قرار دهید تا شکلات ذوب شود و یا برای ۱ دقیقه در مایکروفر گذاشته تا شکلات آب شود. شکلات تخته ای را با ۵۰ گرم کره بادام زمینی باقی مانده مخلوط کنید و ترافل ها را داخل شکلات بزنید و به دلخواه با ترافل های رنگی تزئین کنید. نوش جان

ننکات کلیدی در تهیه ترافل کره بادام زمینی

  1. با این مقدار مواد حدود ۲۰ عدد ترافل بادام زمینی خواهید داشت.
  2. می توانید کمی شکلات را ذوب کنید و با قیف روی ترافل ها بریزید.
  3. این ترافل هر چقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.
  4. می توانید بجای کره از مارگارین استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه ترافل کره بادام زمینی ساده و سریع و شیک برای پذیرایی + فیلم
5 (100%) 1 votes