طرز تهیه حلوا بادام تبریزی مجلسی و خوشمزه قالبی و با آرد بادام

طرز تهیه حلوا بادام

یکی از حلواهای سنتی ایرانی می باشد که بیشتر در شهر تبریز تهیه می شود. این حلوا به صورت قالبی سرو می شود و می توانید آن را به صورت ساده و مربعی برش بزنید و یا مانند حلوا بوتیکی داخل قالب سیلیکونی بریزید. حلو بادام همان طور که از نامش پیداست از آرد بادام تهیه می شود و ترکیب آن با پودر هل و زنجبیل مزه فوق العاده ای را ایجاد می کند. می توانید این حلوا را برای مناسبت های مختلف تهیه کنید. حلوا بادام یک میان وعده بسیار مقوی و کامل است که می توانید برای یک عصرانه یا دورهمی جذاب تهیه کنید. برای تزئین این حلوا می توان از پودر پسته یا خلا بادام یا گل محمدی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا بادام را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید قنادی۱ پیمانه
پودر قند۱/۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر بادام۵۰ الی ۶۰ گرم
پودر هل۱ ق سوپ خوری
پودر زنجبیل۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوا بادام تبریزی با هل و زنجبیل

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را الک کنید تا سبک شود. داخل یک تابه مناسب بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در این نوع حلوا ها نباید آرد زیاد تغییر رنگ دهد و رنگ آن باید روشن باقی بماند در حد ۳۰ دقیقه با حرارت خیلی کم تفت دهید. در ادامه آرد را الک کنید و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: افزودن کره

در ادامه کره را داخل تابه ریخته و مجدد آرد را اضافه کنید و با پشت قاشق چوبی مواد را خوب هم بزنید تا به مدت ۵ دقیقه کره با آرد تفت بخورند. در این مرحله پخت حلوا تمام شده است . آن را داخل یک کاسه ریخته و بگذارید تا از حرارت بیفتد. حدود ۵ دقیقه بعد پود قند و هل و زنجبیل و بادام را اضافه کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

شما می توانید خود در خانه آرد بادام تهیه کنید و یا از بسته بندی های آماده استفاده کنید. دستکش انداخته حالا مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود. حلوا بادام شما آماده شده است و باید آن را تزئین و سرو کنید. برای سرو این حلوا چند روش وجود دارد.

مرحله چهارم: سرو حلوا بادام مجلسی و خوشمزه

می توانید یک سینی برداشته و مواد را به قطر ۲ سانت داخل آن به صورت کاملا فشرده بریزید و بعد صبر کنید تا کمی خنک شود و حلوا را به صورت اسلایسی برش بزنید. می توانید داخل قالب سیلیکونی ریخته و مواد را قالبی تهیه کنید و یا از قالب های یخ می توانید استفاده کنید و در انتها با پودر دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا بادام با آرد بادام به صورت قالبی

  1. اگر می خواهید پودر پسته یا خلال روی حلوا بریزید کمی سطح ان را با آب حوش و عسل مرطوب کنید و پودر دلخواه خود را بریزید.
  2. دو بار الک کردن آرد باعث بافت لطیف و نرم آن می شود.
  3. از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه