طرز تهیه حلوا لقمه ای زعفرانی مجلسی و شیک مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا لقمه ای

 

یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و به خاطر راحت بودن سرو آن به این اسم مشهور شده است شما می توانید برای سرو حلوا لقمه ای از نان تارت آماده استفاده کنید و یا خودتان ابتدا تارت را تهیه کنید سپس حلوا را داخل آن پایپ کنید و یا می توانید از نان میکادو استفاده کنید و به صورت رولی این حلوا لقمه ای را تهیه کنید و یا ساده ترین روش آن را داخل کسپول مخصوص حلوا بریزید و با ماسوره بزنید که دیگر نیازی به نان تارت نیست شما می توانید برای این نوع سرو حلوا هر نوع حلوایی که دوست دارید تهیه کنید و به دلخواه با غنچه گل محمدی یا پودر نارگیل و پسته تزئین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا لقمه ای زعفرانی مجلسی و شیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد سنگک۳ پیمانه
روغن جامد۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
روغن مایع۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۲ پیمانه
آب۳ پیمانه
شکv۳ پیمانه
زعفران سابیده شده۱ ق مربا خوری

طرز تهیه حلوا لقمه ای مجلسی

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا برای تهیه این حلوا شربت را باید تهیه کنید. آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و مخلوط کنید و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود سپس زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی شربت رنگ بگیرد سپس از روی شعله بردارید چون نیازی به غلیظ شدن شربت نیست.

مرحله دوم: سرخ کردن آرد

حالا روغن جامد را داخل تابه ریخته و آرد سنگک را الک کنید و داخل تابه بریزید حالا به مدت ۴۰ دقیقه آرد را خوب با روغن سرخ کنید و مدام هم بزنید تا آرد نسوزد خوب سرخ شدن آرد بسیار مهم است و حتما آرد را الک کنید زیرا باعث پوک شدن و سبک شد آن می شود.

مرحله سوم: افزودن شربت

وقتی بوی خوش آرد درآمد و کمی قهوه ای شد و دانه های سفید آرد دیده نشد قابلمه را از روی شعله کنار بگذارید و شربت را به آرامی اضافه کنید و تند هم بزنید اصلا نترسید ممکن است که گلوله شود ولی اگر درست آرد را تفت داده باشید باز می شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا لقمه ای

در ادامه روغن مایع و کره و گلاب را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و تفت دهید تا آب اضافی حلوا کشیده شود و به اصطلاح به روغن بیفتد و دیگر کف قابلمه نچسبد و دورن قابلمه گهواره شود به این مرحله که رسید از روی حرارت بردارید و داخل یک قیف سیلیکونی بریزید و با ماسوره ستاره یا m1 داخل نان تارت شکوفه بزنید و با خرما یا پودر پسته تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا لقمه ای

  1.  شربت نیازی به غلیظ شدن ندارد وگرنه حلوا خشک می شود و نمی توانید ماسوره بزنید.
  2. قیف سیلیکونی چون دیرتر پاره می شود برای حلوا بیشتر مناسب است.
  3. می توانید حلوا را روی نان میکادو بریزید و رول کنید.
  4. می توانید از آرد سفید نیز استفاده کنید ولی حلوای شما روشن تر خواهد شد.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه