طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا آماده ساده و فوری با فر و بدون فر

طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا

 

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و فوری است که می توانید با خمیر آماده هزارلا را به راحتی تهیه کنید. شما با یک بسته خامه قنادی و یک خمیر آماده می توانید به سرعت شیرینی ناپلئونی در منزل تهیه کنید. این روش بسیار مقرون به صرفه بوده و شما با به راحتی می توانید داخل فر این شیرینی را آماده کنید. شیرینی ناپلئونی نیاز به حرارت بالا دارد تا پف کند و خمیر به اصطلاح پف کند. شما می توانید ا اما شیرینی ناپلئونی در زبان فرانسوی به معنای هزار برگ است و منشا فرانسوی دارد. میل فی نام اصلی این شیرینی می باشد اما به ناپلئونی معروف شده است. خاستگاه این خمیر نیز در فرانسه می باشد. شما می توانید با خمیر هزارلا انواع شیرینی ها را به سرعت در خانه تهیه کنید و با انواع کرم ها و خامه ها سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا آماده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

خمیر هزارلا۱ بسته
خامه قنادیبه مقدار لازم
پودر پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا فوری مرحله به مرحله با عکس

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا خمیر هزارلا را قبل از شروع از فریزر خارج کنید تا کاملا هم دمای محیط شود و اصلا نباید یخ زده باشد. حالا خمیر را از بسته بندی خارج کنید و روی یک سطح آرد پاشی شده خمیر را قرار دهید و کمی وردنه کشی کنید.

مرحله دوم: برش خمیر

دور تا دور خمیر را به اندازه نیم سانت با کاتر یا چاقو برش بزنید. حالا خمیر را به ۵ ردیف طولی برش بزنید. و با چنگال چند سوراخ روی خمیر ها ایجاد کنید. می توانید به صورت تکی ناپلئونی را برش بزنید و یا در انتها برش بزنید.

مرحله سوم: پخت خمیر هزارلا در فر

فر را با دمای ۱۹۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. داخل سینی مخصوص فر کاغذ روغنی قرار دهید و خمیر را به همراه نیم سانت دور گیری های که در ابتدا جدا کردید روی سینی بگذارید. حالا سینی را برای ۲۰ دقیقه ابتدا در فر قرار دهید. ابتدا دما را ۲۰۰ درجه تنظیم کنید و بعد از ۵ دقیقه با ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته و پف کند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون فر

برای پخت بدون فر باید داخل قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس خمیر ها را روی قابلمه کوچک تر قرار دهید و داخل قابلمه داغ شده قرار دهید و درب قابلمه را برای ۲۵ دقیقه بسته و بگذارید تا پخته و پف کند.

مرحله پنجم: تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا با فر و بدون فر

حالا خمیر را برش بزنید و خامه قنادی زده شده را روی خمیر بزنید و چند لایه روی هم قرار دهید و خامه کشی کنید.در انتها قسمت های دور را که برشته شده با دست خرد کنید. روی لایه آخر را خامه بریزید و روی خامه خمیر پودر شده با پودر پسته بریزید. به همین راحتی نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا آماده

  1. می توانید داخل سولاردم یا فر برقی نیز تهیه کنید ولی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. خامه را می توانید بنا به ذائقه خود کم و زیاد کنید.
  3. فر اگر داغ نباشد خمیر پف نمی کند.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه