طرز تهیه لوکوم هویج ترکیه ای خوشمزه و مقوی با نشاسته ذرت مرحله به مرحله

دستور تهیه لوکوم هویج

لوکوم هویج

 

لوکوم هویج یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ترکی می باشد که برای پذیرایی و مهمانی ها گزینه خوبی می باشد و یا می توانید یک عصرانه خوشمزه و جذاب برای کودکان باشد. این نوع لوکوم بسیار مقوی تر از سایر لوکوم ها می باشد. لوکوم هویج بسیار ساده تهیه می شود و رسپی آسانی دارد و شما در هر سطح از آشپزی که باشید می توانید آن را با چند قلم مواد به راحتی  در خانه تهیه کنید و در اندازه های مختلف برش بزنید و سرو کنید. شما می توانید لوکم هویج را برای مهمانی ها نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لوکوم هویج ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لوکوم هویج

  • هویح ۵۰۰ گرم
  • شکر ۱ لیوان سر خالی
  • نشاسته ذرت ۴ الی ۵ ق غذا خوری
  • دارچین و وانیل به دلخوها
  • مغز گردو و فندق و پسته در صورت دلخواه
  • پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم هویج ترکیه خوشمزه و ساده

مرحله اول: پخت هویج

ابتدا باید هویج ها را پوست بگیرید و خرد کنید. اندازه خرد کردن مهم نیست چون در انتها مواد میکس می شوند. هویج ها را به همراه ۳ پیمانه آب بگذارید تا هویج ها پخته و نرم شوند به طوری که ۱/۲ پیمانه از آبی که پخته شده باقی بماند.

مرحله دوم: میکس کردن هویج

هویج ها را داخل مخلوط کن ریخته و یا به کمک گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود و بعد به یک قابلمه انتقال دهید و آب هویجی که در مرحله قبل کنار گذاشتید را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد شکر و نشاسته را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: پخت مواد

در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا مواد غلیظ شوند. دقت کنید زمان زیادی برای غلیظ شدن مواد لازم نیست در حد ۲۰ الی ۳۰ دقیقه هم بزنید به طوری که رد قاشق روی مواد باقی بماند وقتی به این مرحله رسید باید وانیل یا دارچین را به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه لوکوم هویج

کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید و مواد لوکوم را داخل قالب ریخته و روی سطح آن را صاف کنید و روی لوکوم به دلخواه مغز بریزید و برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد برش بزنید و داخل پودر نارگیل بغلطانید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لوکوم هویج ترکیه ای خوشمزه و ساده برای پذیرایی

  1. اگر زمان زیادی ندارید می توانید مواد را در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.
  2. نشاسته گل برای تهیه این دسر مناسب نیست و حتما از نشاسته ذرت استفاده کنید.
  3. هویج ها اگر شیرین بودند می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید که این موضوع کاملا سلیقه ی می باشد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه