طرز تهیه آیس لاته با بستنی ساده و آسان در خانه با دستگاه اسپرسو با شیر

طرز تهیه آیس لاته با بستنی

 

یکی از انواع آیس لاته ها می باشد که با طعم و مزه بستنی وانیلی می باشد. شما می توانید به راحتی این آیس لاته با بستنی را در خانه تهیه کنید. اگر طرفدار آیس لاته هستید این پست را حتما دنبال کنید زیرا یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه را به روش کافی شاپی قرار است به شما یاد دهیم. اما آیس لاته نسخه سرد یک لاته می باشد که ترکیبی از اسپرسو به همراه شیر سد یا بستنی وانیلی می باشد. آیس لاته مانند خود لاته دارای شیر فرم گرفته نمی باشد و می توان گفت مهم ترین تفاوت این نوشیدنی می باشد. در تهیه آیس لاته با بستنی تقریبا همه عناصر به نسبت هم به یک اندازه می باشند. شما می توانید آیس لاته با بستنی را با طعمی جدید امتحان کنید و مطمئن باشید از طعم آن بسیار دوست خواهید داشت. شما برای تهیه این نوشیدنی باید اسپرسو تهیه کنید. برای تهیه اسپرسو راه و روش های مختلفی می باشد که می توانید با وسایل در دسترس در منزل اسپرسو آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آیس لاته با بستنی و شیر و اسپرسو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۱/۲ پیمانه
بستنی وانیلی۱ اسکوپ
اسپرسو۶۰ میلی لیتر
یخ۳ عدد
خامه قنادی و شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه آیس لاته با بستنی و دستگاه اسپرسو و شیر در منزل

مرحله اول: تهیه اسپرسو با دستگاه

ابتدا باید اسپرسو آماده کنید. برای این کار دستگاه را روشن کنید تا داغ شود و بگذارید به اندازه نیم فنجان آب از آن خارج شود تا کاملا داغ شود. قهوه را داخل بسکت قهوه ریخته و با تمپر روی قهوه را صافه کنید و داخل دستگاه قرار دهید و به اندازه ۶۰ میلی لیتر اسپرسو بگیرید.

مرحله دوم: تهیه آیس لاته با بستنی با قهوه فوری

برای تهیه اسپرسو بدون دستگاه کافی است پودر قهوه فوری را داخل آب جوش ریخته و خوب هم بزنید تا کرمی رنگ شود سپس کمی آب جوش اضافه کنید. می توانید از موکاپات یا فرنچ پرس نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: آماده سازی شیر

شیر سرد را داخل فرنچ پرس یا فومر ریخته و به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه بزنید تا فوم بگیرید. می توانید از هر روش دلخواه برای فوم گیری استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه آیس لاته با بستنی با شیر

برای سرو باید شیر فوم گرفته را داخل لیوان ریخته و بعد بستنی  را اضافه کنید. حالا اسپرسو روی مواد ریخته و با خامه قنادی و یخ یا بستنی تزئین کنید و روی آن سیروپ دلخواه بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه آیس لاته با بستنی و دستگاه اسپرسو و قهوه فوری

  1. از شیر پرچرب استفاده کنید تا فوم خوبی بگیرید.
  2. می توانید از پودر کاکائو برای تزئین استفاده کنید.
  3. مقدار یخ را می توانید به دلخواه تغییر دهید.
  4. می توانید از هر روش دلخواه اسپرسو را تهیه کنید و یا از نسکافه فوری نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه