طرز تهیه لاته کاراملی حرفه ای و آسان با دستگاه اسپرسو خانگی و موکاپات

دستور تهیه لاته کاراملی

طرز تهیه لاته کاراملی

 

لاته کاراملی یا لته کاراملی یکی از انواع لاته ها می باشد که با سیروپ کاراملی تهیه می شود و طعم و مزه ای فوق العاده دارد. شما به راحتی می توانید این لاته را در خانه تهیه کنید. در دستور زیر حتی با داشتن داشتن اسپرسو یا بدون دستگاه با فرنچ پرس نیز این لاته کاراملی قابل تهیه می باشد. لاته ها را بهتر است در لیوان های شفاف بریزید تا لایه های آن مشخص باشد. همه می دانیم که بیشتر پایه های لاته و نوشیدنی های از این قبیل از اسپرسو و شیر می باشد که شما باید شیر را به صورت فوم گرفته تهیه کنید، می توانید برای گرفتن فوم از نازل دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس و یا همزن های مخصوص استفاده کنید. لته یا لاته در واقع ترکیب اسپرسو با شیر فوم گرفته است که ورژن های مختلف دارد. اما این نوشیدنی بسیار محبوب برای کشور آمریکا می باشد ولی واژه آن ایتالیایی می باشد که به معنی شیر قهوه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لاته کاراملی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لاته کاراملی

  • سیروپ کارامل ۳ ق غذا خوری
  • شیر فوم گرفته ۱ پیمانه
  • اسپرسو ۲ شات

طرز تهیه لاته کاراملی با دستگاه خانگی

مرحله اول: تهیه اسپرسو

ابتدا باید اسپرسو را تهیه کنید. برای تهیه اسپرسو با دستگاه باید ابتدا داخل بسکت اسپرسو قهوه مورد نظر را بریزید و تمپ کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و بگذارید کمی آب خارج شود، سپس هد گروپ را بسته و اسپرسو بگیرید. برای گرفتن اسپرسو بدون دستگاه نیز با موکاپات باید داخل بسکت آن کمی قهوه بریزید و مخزن را تا زیر سوپاپ آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا اسپرسو خارج شود.

مرحله دوم: تهیه فوم شیر

برای تهیه فوم شیر با نازل دستگاه باید آن را روی حالت شیر قرار دهید و شیر پر چرب خود را داخل پیچر ریخته و نازل را تا نیمه داخل پیچر کنید و صبر کنید تا شیر فوم گرفته شود و حجیم شود. برای تهیه بدون دستگاه شیر را داخل فرنچ پرس ریخته و بزنید تا فرم بگیرید و یا از همزن برقی مخصوص فومر استفاده کنید تا فوم شیر بگیرید.

مرحله سوم: تهیه لاته کاراملی خوشمزه

برای سرو این لاته باید بدین ترتیب عمل کنید. یک لیوان بلند و شیشه ای را انتخاب کنید و کف لیوان سیروپ کاراملی را بریزید و بعد کمی شیر فوم گرفته بریزید و به آرامی اسپرسو تهیه شده را روی شیر بریزید. در انتها باید کمی فوم روی لایه آخر ریخته و به دلخواه روی لاته را با سیروپ کاراملی طرح بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لاته کاراملی راحت و فوری

  1. می توانید برای تزئین از اسپری خامه فرم گرفته برای روی لاته استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار سیروپ کارامل را کم و زیاد کنید.
  3. این لاته باید به صورت لایه ای باشد و نباید لایه ها باهم قاطی شوند.
  4. می توانید از قهوه دلخواه برای تهیه اسپرسو استفاده کنید.
  5. اگر فرنچ پرس دارید می توانید اسپرسو را داخل فرنچ پرس تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه