طرز تهیه خورش توت فرنگی مجلسی و خوشرنگ با فیله مرغ و سس مخصوص

طرز تهیه خورش توت فرنگی

 

یکی از خورشت های بی نظیر است که طعم و مزه بسیار جدیدی دارد. این ترکیب جذاب و مجلسی که خیلی راحت آماده می شود را می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید. خورشت توت فرنگی با فیله مرغ تهیه می شود و همان ظور که از نام این غذا پیداست از توت فرنگی استفاده می شود و فوق العاده جذاب و خوش رنگ و لعاب است. خورش توت فرنگی در کنار پلو زعفرانی بسیار شیک و مجلسی می شود. شما می توانید به دلخواه مقدار توت فرنگی را کم و زیاد کنید. اما توت فرنگی یکی از میوه های خوشمزه ای می باشد که دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C می باشد. توت فرنگی دارای فیبر است و به همین دلیل باعث کاهش وزن و لاغری و بهبود هضم غذا می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

فیله مرغ۳ عدد
پیاز۲ عدد
توت فرنگی۱.۵ پیمانه
زعفران دم کرده۳ ق غذا خوری
سس باربیکیو۷ ق غذا خوری
شکر قهوه ای۲ ق غذا خوری
آبلیمو۲ ق غذا خوری
عسل۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش توت فرنگی با فیله مرغ

مرحله اول: مزه دار فیله مرغ

ابتدا فیله ها مرغ را به اندازه دلخواه خرد کنید و یا می توانید به صورت درسته داخل خورش قرار دهید. فیله ها را با کمی نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و زردچوبه مزه دار کنید و کمی صبر کنید تا فیله ها مزه دار شوند. در ادامه فیله مرغ با زعفران کرده داخل تابه سرخ کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد و تهیه سس خورش

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی و سبک شود. وقتی پیاز در حال سرخ شدن می باشد داخل یک کاسه سس باربیکیو را به همراه شکر، آبلیمو، عسل و کمی نمک و فلفل سیاه خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت خورشت توت فرنگی

سس آماده شده را روی پیاز های سرخ شده بریزید و خوب مواد را تفت دهید تا بوی ادویه ها آزاد شود. فیله مرغ مزه دار شده را به سس اضافه کنید و ۱/۲ پیمانه آب جوش روی مواد بریزید. برای نیم ساعت اجازه دهید تا فیله ها پخته و سس به خورد آن ها برود.

مرحله چهارم: تهیه خورش توت فرنگی با فیله مرغ

در ادامه  وقتی فیله پخته شد، توت فرنگی ها را که از قبل شسته و به دو نیم خرد کردید به خورشت اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا طعم ها باهم ترکیب شوند و خورش جا افتاده شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش توت فرنگی

  1. طعم و مزه این خورشت ملس می باشد.
  2. مقادیر گفته شده برای ۳ نفر کافی می باشد.
  3. می توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه